Cercar en aquest blog

5/24/2016

La relaxació mitjançant el massatge afavoreix la memòria de treball en infants de 5 anys

Els professors del campus Terres de l'Ebre de la URV, Míriam Segura i Cristóbal Caballé, i la mestra d'Educació Infantil Laia Castells, han elaborat un treball de recerca amb l'objectiu, 

segons explica Segura, "de comprovar si la memòria de treball en infants de cinc anys del segon cicle de l'Educació Infantil millora després d'una intervenció a l'aula mitjançant la relaxació amb massatge infantil de l'americana Vimala Schneider, experta en aquest tipus de massatge". La recerca, iniciada a partir del Treball de fi de Grau de l'ex-alumna del campus Laia Castells, i ampliada posteriorment, "ens permet concloure -com apunta Segura- que la relaxació, en aquest cas induïda per mitjà del massatge, sí que afavoreix la capacitat de memòria de treball en infants de 5 anys". "Quan parem de memòria de treball, puntualitza Segura, ens referim a l'habilitat per emmagatzemar i manipular informació durant un curt espai de temps. A les aules d'educació infantil, per exemple, els alumnes l'utilitzen quan han de realitzar una consigna, en les rutines d'aula, classificacions d'objectes o en activitat de càlcul, jocs...".

La metodologia seguida pels tres investigadors ha sigut dissenyar un pretest i un posttest que s'han realitzat als alumnes abans i després de la intervenció, tant en el grup experimental com en el grup de control. En total l'estudi s'ha realitzat en 22 infants de 5 anys de P-5 de l'escola Sant Jaume, de la població de Sant Jaume d'Enveja, 11 formaven el grup de control i 11 més el grup experimental. Com a instrument de mesura s'ha emprat el subtest Reconeixement de l'Escala d'Intel·ligència de Wechsler per a Preescolar i Primària (WPPSI-IV, 2014).