15.9.16

Aubà: ‘L’engany més gran de l’Estat al territori és la variant de Gandesa’


Després que s'hagin constituït les comissions del Senat, de les quals Miquel Aubà serà portaveu del grup republicà a les d'Agricultura i d'Indústria, Comerç i Turisme, i vocal a les de Foment i Medi Ambient, avui ha registrat les seves dues primeres mocions d'aquesta legislatura. La primera, com ja va anunciar el passat juliol, reprèn la que va presentar la legislatura anterior i demana 'la gratuïtat dels peatges per a tots els vehicles que tinguin entrada o sortida durant el mateix trajecte de viatge per qualsevol dels peatges ubicats a l'AP-7 entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant'.
 
La segona fa referència a la construcció de la variant de la carretera N-420 a Gandesa i que Aubà coneix molt bé de la seva època d'alcalde. Durant el seu mandat, va treballar per fer possible el projecte d'aquesta circumval·lació, de la qual fa trenta anys que se'n parla, i que està paralitzada des de fa temps. La moció registrada demana a Foment que, 'abans de finalitzar l'any 2016, estableixi un calendari amb les actuacions, els tràmits i les partides pressupostàries necessàries per executar les obres de la variant de la carretera N-420 a Gandesa, així com a reprendre'n l'execució de manera immediata'.
 
El senador republicà, amb la moció, vol 'saber en quina situació es troba el projecte, a més de les perspectives i els compromisos per tirar-la endavant'.
 
Aquesta variant, de només 5,1 km, un cost inicial de 30 MEUR, i que va veure publicada la  redacció de l'estudi previ de traçat al BOE el mes de març de l'any 2000, té per objectiu treure de l'interior del nucli urbà tota la densitat de trànsit pesat que comporta l'N-420. Segons Aubà, 'la paralització de la variant de Gandesa és l'engany més gran que ha fet l'Estat al territori'. El senador ha recordat que l'adjudicació del projecte constructiu no es va fer fins l'any 2008, i que malgrat haver fixat el preu de les expropiacions, mai es van portar a terme.
 
Per a Aubà, 'al principi, els tràmits van ser eterns i després es va paralitzar tot. L'engany que hem patit amb la variant és responsabilitat dels governs del PSOE i del PP, que no han tingut cap voluntat política de fer-la. Durant anys, als Pressupostos de l'Estat comptaven amb partides milionàries que mai es gastaven, i després es van reduir a xifres insultants i testimonials que tampoc s'han gastat, com els ridículs 5.000 € de 2015'.
 
El senador republicà ha destacat que 'PSOE i PP, en matèria d'infraestructures, han menyspreat les nostres terres i ha quedat molt clar que els seus interessos i prioritats eren uns altres'; en aquest sentit, ho ha comparat amb en els terminis de l'autopista AP-41 Madrid-Toledo construïda per ACS l'estudi de la qual apareixia al mateix número de BOE que les variants de Gandesa, Corbera d'Ebre i Riudecols, l'any 2000. Malgrat travessar onze termes municipals i incloure nou enllaços i tres àrees de servei, la rapidesa en els tràmits contrasta amb la de les variants catalanes. Així, l'any 2004 s'adjudicava l'obra i, abans de 2006, l'AP-41 es posava en funcionament. Després, al maig de 2012, presentava concurs de creditors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris es moderen tots.