26.9.16

La Generalitat celebra amb el sector el Dia Mundial del Turisme que enguany ret homenatge als cuiners catalans

Com cada any, la Generalitat se suma demà a la celebració del Dia Mundial del Turisme i ho fa amb una sèrie d'actes on està prevista la participació de gairebé 1.500 professionals del sector turístic català i internacional.

 

Per començar, l'hotel Crowne Plaza Barcelona Fira Center acollirà demà el seminari internacional "Convertim rutes de senderisme en productes turístics d'èxit". La trobada, organitzada per l'Agència Catalana de Turisme (ACT) i els socis del projecte HikingEurope, comptarà amb la presència d'experts procedents de diversos punts d'Europa. L'eix central del seminari serà el debat i l'intercanvi de millors pràctiques entre els experts i el públic per descobrir estratègies prometedores en l'àmbit del  senderisme. Han confirmat l'assistència 300 participants d'una desena de països europeus.

 

La jornada forma part del projecte europeu HikingEurope, liderat per l'ACT, que té com a objectiu promoure una xarxa transnacional de rutes turístiques rurals que facilitin la descoberta del patrimoni natural i cultural mitjançant diversos itineraris de senderisme d'arreu d'Europa. Aquest projecte, finançat pel programa de competitivitat empresarial Cosme de la Comissió Europea, inclou àrees rurals de Catalunya (Pirineu-El Cinquè Llac i el Priorat), Irlanda, Itàlia i Croàcia.

 

Al vespre, uns 900 professionals del sector turístic s'aplegaran al Museu Nacional d'Art de Catalunya per participar en l'acte de lliurament dels Guardons del Turisme de Catalunya 2016. Enguany, amb motiu de l'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme i de la declaració de Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia, l'acte també serà un reconeixement a tots aquells professionals que contribueixen a situar la nostra destinació com a referent gastronòmic internacional.

 

Els guardons del turisme s'atorguen a aquells projectes turístics que ajuden a posar en valor els recursos i actius de Catalunya, oferint noves experiències als consumidors o fent-ho de forma responsable i innovadora.

 

El Jurat, format pels components del Consell de la Taula de Turisme, ha determinat que els guardonats al 2016 siguin:

 

Agustí Bertomeu, en la categoria de "Millor experiència turística", per La Musclera l'Avi Agustí, de Sant Carles de la Ràpita. Pioner en l'impuls del turisme aqüícola de les muscleres de la Badia dels Alfacs, Delta de l'Ebre i Sant Carles de la Ràpita, Agustí Bertomeu va impulsar el 2005 la Ruta de les Muscleres. Actualment s'ha consolidat com a una experiència singular, amb degustacions de marisc d'alta qualitat in situ, tot contribuint a la dinamització turística de la zona.

 

Patronat de Turisme Costa Brava Girona, en la categoria d'"Innovació". Amb més de cent anys d'història del nom Costa Brava, la destinació acull turisme des de fa dècades. El Patronat de Turisme Costa Brava Girona, que compleix 40 anys, impulsa la renovació de la marca i la innovació en les seves estratègies de promoció, comercialització i comunicació per atraure visitants d'arreu a través de les xarxes socials. Al 2015 va ser la seu, per segona vegada, del principal congrés mundial de bloggers de viatges TBEX Costa Brava Catalunya, amb 800 participants internacionals.

 

Barcelona Zero Limits, en la categoria de "Turisme responsable". Agència de viatges que té com a objectiu que tothom pugui viatjar i gaudir d'activitats d'oci sense que les capacitats físiques siguin una barrera. Formada per un equip jove i multicultural, que inclou persones amb discapacitat, la seva plantilla comprova personalment les propostes que ofereixen. Barcelona Zero Límits disposa de consultoria i formació per sensibilitzar sobre el turisme per a persones amb mobilitat reduïda i asseguren que les seves activitats les pot fer tothom.

 

El jurat ha destacat també altres projectes que han resultat finalistes en cadascuna de les categories:

 

Millor experiència turística: Associació de Càmpings de Girona, per la iniciativa "Càmpings Experience", i el Consell Comarcal de la Noguera, pel Parc Astronòmic del Montsec.
Innovació: "Barcelona és molt més", iniciativa conjunta de la Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona, i elvídeomapping de recreació de les pintures originals a Sant Climent de Taüll, del Consorci Patrimoni Mundial Vall de Boí.
Turisme responsable: Consorci del Ter, per la Ruta del Ter, i l'Hotel Muntanyà Prullans, per la iniciativa Social Cerdans-La Nostra Moneda Solidària.

 

Homenatge a la cuina catalana i els seus professionals

 

Organitzada per quart any consecutiu per la Direcció General de Turisme i l'Agència Catalana de Turisme, la celebració del Dia Mundial del Turisme és enguany un reconeixement a la bona feina feta pels professionals que treballen dia a dia per posicionar Catalunya i la seva cuina com un referent de qualitat a escala internacional.

 

Per tot això, alguns dels nostres xefs més internacionals cuinaran en directe un còctel-sopar com a homenatge a tots aquells que fan de la cuina catalana un valor únic i un exemple de l'excel·lència per la qual aposta la Generalitat. Més d'un centenar de cuiners, que ja han confirmat l'assistència a aquest homenatge, se sumaran als 800 professionals del sector turístic -inclosos més de 150 operadors internacionals- que participen en aquest acte.

 

La programació del Dia Mundial del Turisme a Catalunya és possible gràcies a la col·laboració d'empreses i entitats que patrocinen i col·laboren en els actes. Entre elles, el Museu Nacional d'Art de Catalunya, l'ESHOB Escola Superior d'Hostaleria de Barcelona, l'Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi), PortAventura World, La Roca Village, Codorniu, Estrella Damm i Coca-Cola.

 

Macrojornada comercial per a l'oferta turística catalana

 

Els operadors turístics internacionals que participen en l'homenatge a la cuina catalana prendran part dimecres 28 de setembre en la macrojornada comercial Buy Catalunya al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB). En aquesta jornada, que organitza l'Agència Catalana de Turisme, més de 200 empreses i institucions turístiques catalanes mantindran cites comercials individualitzades amb l'objectiu de generar el màxim de negoci. En total es realitzaran més de 3.000 entrevistes que han de permetre el sector català promoure i vendre el seu producte entre els compradors procedents d'una quarantena de mercats internacionals.

 

Després de la jornada comercial, els operadors participants prendran part en diversos viatges de familiarització per conèixer de primera mà l'oferta catalana així com alguns dels llocs més emblemàtics de Catalunya.

 

Aquesta acció s'emmarca en la celebració de l'any temàtic que enguany la Generalitat dedica a la gastronomia i l'enoturisme i, per aquesta raó, l'enogastronomia tindrà un paper destacat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els comentaris es moderen tots.