D'esquerra a dreta, Flores i Font durant la seva intervenció a Brussel·les. |
Font, acompanyat del director general d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, ha explicat al Fòrum europeu els retards en l'execució de les obres del Corredor, "algunes de les quals tenen fins i tot subvencions dels fons europeus, com l'ample internacional entre València i l'estat francès", ha recordat. I ha posat com a exemple el cas del tram de via única entre Vandellós i Tarragona, "que s'ha de desdoblar i el que sabem, perquè ho hem anat a veure, és que només està previst, actualment, en ample ibèric".
Més dubtes que certeses
Font ha instat a disposar "d'una agenda certa i ratificada, liderada per la UE, per la comissària europea i pel Fòrum", perquè ara mateix "els resultats són bastant pobres per no dir que hi ha més dubtes que no pas certeses de com i quan disposarem d'aquest Corredor Mediterrani". El secretari d'Infraestructures ha recordat, a més, que a Catalunya s'estima que hi ha 300 milions d'euros d'inversions privades pendents d'executar "per la incertesa al voltant del Corredor".
Per poder vetllar pel compliment de les obres d'aquesta infraestructura, Font ha demanat la creació del coordinador del CMED, una figura de caràcter tècnic "que tingui cura que l'execució dels treballs".
Al Fòrum del Corredor Mediterrani celebrat a Brussel·les també hi ha assistit el secretari autonòmic d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori del govern valencià, Josep Vicent Boira. Catalunya i València estan fent un front comú per impulsar aquesta infraestructura. A mitjans de setembre els presidents Carles Puigdemont i Ximo Puig es van reunir en una cimera a València, on hi van participar també la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani de Catalunya i el Fòrum el Corredor Mediterrani del País Valencià, que va servir per expressar la unitat d'acció de les dues regions respecte al CMED. Els dos governs volen crear una agenda compartida de la infraestructura i avançar en la creació de la figura del coordinador del CMED.