Cercar en aquest blog

2/15/2017

Augmenten un 7,5% les consultes resoltes des de l'Oficina de Consum de la Ribera d'Ebre durant el 2016


L'Oficina Comarcal de Consum de la Ribera d'Ebre ha resolt satisfactòriament al llarg del 2016 un total de 710 consultes de ciutadans de la comarca, un 7,5% més que el 2015. A més, ha realitzat, també durant el 2016, 956 actuacions, les quals comprenen consultes, tramitació de queixes, denúncies, mediacions i arbitratges. Tenint en compte que el nombre d'actuacions de l'any anterior va ser de 912, s'ha produït un increment d'un 4,8%. Tot plegat constata que el servei, ofert pel Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre, es consolida al territori i és cada cop més conegut pels veïns.

A més, l'oficina va tramitar 124 reclamacions (quatre més que l'any anterior) i va gestionar cinc queixes entre les demandes dels usuaris de la comarca. Pel que fa a les denúncies per part dels consumidors contra males pràctiques o infraccions d'empreses, se'n van registrar sis.

Telecomunicacions, serveis bàsics i transport aeri, els sectors amb més reclamacions

Com és habitual, els sectors més reclamats han estat el de les telecomunicacions, amb gairebé un 40% del total (lleugerament per sobre que ara fa un any), seguit dels subministraments bàsics, que representa un 16%, i el transport aeri, amb un 13%.

Referent al nombre de mediacions gestionades i tancades, al llarg del 2016 van ser un total de 114, de les quals 76 (més d'un 65%) es van resoldre per mediació, és a dir, que es va aconseguir la formalització d'acord entre les parts gràcies a la tasca de l'Oficina del Consumidor.

Pel que fa a l'arbitratge de consum, a través de la intervenció de l'Oficina de la Ribera d'Ebre s'han resolt un total de 13 expedients que han obtingut el laude d'un Tribunal arbitral com a mecanisme de resolució de conflictes gratuït i alternatiu a la via judicial.