3/01/2017

Les alumnes del curs de contacontes fan pràctiques en centres educatius i biblioteques de la comarca

Durant les darreres setmanes, les alumnes que durant els mesos de novembre i desembre van realitzar el curs de contacontes organitzat pel Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre han estat posant en pràctica els coneixements adquirits i han explicat contes a diferents centres educatius de la comarca i a la biblioteca de Móra d'Ebre.

Els contes que s'han explicat, han treballat els valors de la igualtat per una educació no sexista, ja que el curs és una acció inclosa dins el projecte Kant per la Igualtat que treballa des del 2012 la prevenció per la violència i estereotips sexistes a la Ribera d'Ebre.

Entre els contes que les alumnes han explicat hi ha "La rateta que llegia a l'escaleta", "Una catàstrofe afortunada", "Hi ha res més avorrit que ésser una princesa rosa?", "En Ceba i en Pebre", "Fa nen o fa nena?", "La ventafocs ja no creu en prínceps blaus" o "El club dels valents".

La importància de la posada en escena

A l'hora d'explicar els contes, les alumnes han posat en pràctica tècniques com la respiració, la creació de suspens o acompanyar-se de material divers que han creat elles mateixes per dur a terme la posada en escena.

En aquestes sessions amb els infants, les alumnes destaquen que han sortit a debat diverses qüestions com la utilització de colors o joguines, el desenvolupament de professions que s'associen al femení i altres al masculí, així com una mostra oberta dels sentiments, que sembla que no estigui tan permesa als nens.

D'aquesta manera es veu com un gran recurs utilitzar els contes per transmetre valors i educar els més petits en la igualtat, per evitar en un futur estereotips i prejudicis que portin a la desigualtat i limitin la llibertat d'expressió de les persones.

Les participants han valorat molt positivament el curs realitzat i aquesta pràctica amb els més petits per haver aconseguit despertar-los l'interès i disposar d'un espai de compartir pensaments i emocions.