4/26/2017

Els Ajuntaments de Catalunya i Aragó amb estacions de tren a la R-15 lliuren al subdelegat del govern les seves reivindicacions de millora de la línia

 L'alcalde de Móra la Nova, Francesc Xavier Moliné, i el regidor d'Urbanisme d'aquesta població, Carlos Trinchan, en representació d'11 dels ajuntaments de poblacions de Catalunya i Aragó que tenen estacions de tren en la línia R-15, en el tram comprès entre Casp i les Borges del Camp, han lliurat aquest matí al subdelegat del govern a Tarragona, Jordi Sierra, el document reivindicatiu que van consensuar el passat dia 4 d'abril, en una reunió promoguda i celebrada a l'Ajuntament de Móra la Nova. 


El document reclama un seguit de millores en la línia ferroviària per a fer-la més competitiva. Segons ha explicat l'alcalde Francesc X. Moliné, "tal com vam acordar tots els ajuntaments anem avançant en la nostra lluita per aconseguir millorar aquesta línia de tren. Ara fa uns dies ja ens vam reunir amb directius d'Adif i ara traslladem les peticions al govern central que ja ens ha assegurat que intercediran davant d'Adif, perquè en cap moment volen que es parli d'un desmantellament".


Moliné ha aprofitat la reunió per a tornar a incidir en les reivindicacions més locals que ja va traslladar també a Adif, com són la millora del pas a nivell: "igual que els representants d'Adif, s'han mostrat sorprès pel mal estat que ha pogut veure en les fotografies que li hem ensenyat", ha ressaltat Moliné; així com també li han remarcat el fet de tenir una estació tancada en zona PENTA i que també pot anar en perjudici del projecte de tren turístics en què es treballa des de la població. 


Pel que fa al document que han lliurat avui al subdelegat exposa un seguit de greuges que fan, segons els consistoris, que la situació d'aquesta línia cada cop vagi a pitjor, com ara la falta de manteniment; la degradació de la línia a la categoria D i el desmuntatge de zones de càrrega que impedeix que s'utilitzin per a transport de mercaderies, entre altres. Així com recull cinc peticions concretes per a potenciar la R-15: 


1. L'abandonament, per part d'ADIF, del seu pla de desmantellament progressiu de la línia. 


2. La reversió de l'última degradació de categoria de la línia a nivell D. 


3. Un pla d'inversió que, com a mínim, tingui en compte els següents aspectes: - Reimplantació dels trams de la línia desmuntats.


 - Millora de les estacions respectant el seu valor patrimonial. 


- Reobertura i presència de personal d'atenció a l'usuari en les estacions amb més trànsit de viatgers. 


- Compliment dels paràmetres de les característiques físiques de la línia. 


- Dotar dels mitjans de seguretat necessaris les interseccions de la línia ferroviària amb la resta d'infraestructures (carreteres, ponts, passos a nivell...) garantint la seguretat de les persones. 


4. Facilitar i potenciar l'accés de les empreses privades de la zona a l'ús del transport ferroviari de mercaderies.


 5. Adaptar la freqüència i els horaris dels trens de viatgers a la demanda dels usuaris, amb l'objectiu de potenciar el transport públic i rendibilitzar la línia. 


Els 11 ajuntaments que van ser presents a la reunió de principis de mes a Móra la Nova, on també va ser la Plataforma Trens Dignes de les Terres de l'Ebre, són els de: Les Borges Blanques, Riudecanyes, Pradell de la Teixeta, Falset, Els Guiamets, Flix, Riba-roja d'Ebre, Fayon, La Pobla de Massaluca, Casp i l'amfitrió, Móra la Nova.