Això últim és "tan obvi com no discriminar els usuaris que pateixen un retard, una discriminació que respon a una diferenciació absurda entre l'usuari que té bitllet senzill, el qual pot reclamar, i l'usuari que té un abonament, al qual se li nega el dret", ha explicat el senador.
El mecanisme que proposa la resolució d'avui del Senat per a aquesta compensació s'hauria d'aplicar en forma de descompte per a l'abonat on es tingui en compte el nombre de viatgers reclamats respecte al total que li permet l'abonament i on el preu per cada viatge a compensar guardi proporció del preu total de l'abonament dividit pels viatgers que inclou. El senador ha aclarit aquest punt: "Està clar que l'abonament guarda una proporció de preu/viatge més beneficiosa que el bitllet senzill; per tant, l'abonat hauria de reclamar una quantitat proporcional sobre el preu global de l'abonament; la forma de fer els càlculs ho deixem a criteri dels experts de RENFE Operadora", ha dit Muñoz.
La primera mesura té com a objectiu facilitar l'adquisició de qualsevol abonament, sigui de 10 viatges o mensual, d'un trajecte de Mitja Distància sense haver de passar obligatòriament per la taquilla. La segona mesura intenta desfer situacions rocambolesques com les que explica el mateix senador. Una persona que vulgui comprar un abonament entre Flix i Tarragona està obligada a pagar en metàl·lic, a taquilla, 129,15 euros; però si volgués adquirir un bitllet de Llarga Distància inferior a aquest preu, podria efectuar el pagament en targeta tranquil·lament.
Pere Muñoz exposa que "l'era de la telemàtica permet totes aquestes millores i més". L'objectiu de la resolució és solucionar "desajustos" que pateixen aquelles persones que opten per ser fidels al transport ferroviari mitjançant un abonament. "Avui en dia, per a la mobilitat de les societats avançades com la nostra el transport ferroviari que tenim és deficient; a més està en mans de l'Estat quan hauria d'estar en mans de la Generalitat perquè l'Estatut parla d'un traspàs del servei de Rodalies i Regionals que encara no s'ha fet realitat". "Com que la titularitat del servei encara és estatal, a través del Senat nosaltres exigim al Govern espanyol que el millori", ha dit Muñoz.