Cercar en aquest blog

6/25/2009

El DPTOP finalitza aquest estiu a les Terres de l'Ebre i al Camp de Tarragona obres a la xarxa viària per valor de 7,3 MEUR

El DPTOP finalitza aquest estiu 26 actuacions a tot Catalunya, de millora i manteniment de la xarxa viària, amb una inversió de 48,6 MEUR. Aquests treballs corresponen tant a millores puntuals, com reordenació d'encreuaments o construcció de noves estructures, com a la posada a punt d'elements com el ferm, les barreres de seguretat o la senyalització.

 

Així, i de cara a l'estiu, quan es produeixen molts desplaçaments per carretera, aquestes actuacions permeten afavorir la mobilitat i la seguretat, així com garantir un estat òptim de la xarxa viària.

 

Terres de l'Ebre i Camp de Tarragona; 7,3 MEUR, sis actuacions

 

Al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, el DPTOP té en fase de finalització sis actuacions que comporten una inversió en millores en la xarxa viària de 7,3 MEUR. Entre aquestes obres, cal destacar la renovació del paviment en dos trams de la C-12, a Amposta i Tortosa, i a la TV-7211, entre Reus i Constantí.

 

Millores a la C-12                                                                                      3,1 MEUR

 

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques finalitza la setmana vinent treballs de millora del ferm i d'accessos a la C-12 (Eix de l'Ebre) també al seu pas per les Terres de l'Ebre. Aquestes obres han abastat dos trams de la C-12, a Tortosa i Amposta, que sumen un total de 16 quilòmetres i una inversió de  3,1 MEUR.

 

En concret, les actuacions consisteixen en:

 

  • Nou paviment al terme d'Amposta: Es millora el ferm un tram de prop de 8 quilòmetres al terme d'Amposta; des de l'inici d'aquesta via, a l'encreuament amb l'N-340, fins al límit municipal, prop de l'accés a la torre de la Carrova.

 

D'altra banda, aquesta actuació inclou l'eixamplament en els accessos des de la carretera a finques i camins a la variant d'Amposta. Les obres es complementen amb la millora de la senyalització, dels elements de drenatge i de les barreres de seguretat.

 

 

  • Millores al terme de Tortosa (Vinallop – Jesús): Els treballs permeten reforçar el ferm del tram de 8 quilòmetres entre la rotonda de Vinallop i el nord del Raval de Jesús, que inclou també el pas per la zona de Ferreries. Aquesta obra també comporta actuacions de millora de la vialitat com la construcció d'un nou ramal d'incorporació directa al pont de Mil·lenari perquè els vehicles puguin evitar el pas per la rotonda existent i alleugerir, així, el trànsit en aquest giratori. Així mateix, es formaran 20 metres de pantalles acústiques. D'altra banda, s'han condicionat diversos accessos al llarg d'aquest tram.

 

Els treballs es completen amb la neteja i reperfilat de les cunetes en terres existents, l'execució de cuneta revestida de formigó i de passos salvacuneta, i la renovació de la senyalització. Finalment, cal remarcar la col·locació de noves barreres de seguretat i, en alguns punts, la de faldons de protecció per a motoristes.

 

 

 

Millora de la travessera de la Sénia (TV-3319)                                1,3 MEUR

 

El DPTOP finalitzarà el mes vinent obres de millora del ferm i de la vialitat a la travessera de la TV-3319 a la Sénia, amb una inversió d'1,3 MEUR. Aquesta actuació consisteix en l'execució d'un conjunt de millores al llarg d'un tram d'1,1 quilòmetres de longitud, per tal d'adaptar-la a l'entorn urbà pel qual discorre i afavorir la fluïdesa i seguretat viàries.

 

El tram on s'actua comença a la zona industrial existent a l'entrada del nucli urbà  i finalitza a l'encreuament amb l'avinguda  del País Valencià. Les millores que es porten a terme són les següents:

 

  • Construcció d'una rotonda per a connectar la TV-3319 i la TP-3311, mitjançant un vial ja existent, de manera que es forma una ronda que evitarà el pas d'alguns vehicles pel centre de la Sénia. La rotonda té un diàmetre exterior de 36 metres.

 

  • Construcció d'un nou pont sobre la Sèquia Mare i el Barranquet, que substitueix l'estructura actual. El pont té una longitud de 26 metres. Als laterals del pont es col·loquen barreres de seguretat.

 

  • Formació d'una rotonda al final del tram, per a la connexió amb la vialitat urbana fins a la carretera CV-100. El giratori té un diàmetre exterior  de  28  metres.

 

  • Reforçament del ferm de tota la travessera.

 

  • Construcció de dos ressalts a la calçada per a la reducció de velocitat i pas de vianants al carrer Barcelona, i urbanització del passeig del País Valencià i el carrer Tortosa

 

  • Adaptació del drenatge i la senyalització.

 

Un cop s'enllesteixi aquesta actuació, la travessera passarà a ser de titularitat municipal.

 

 

Drenatge i ferm de la TV-7211. Reus - Constantí                            1,2 MEUR                                

 

El DPTOP finalitzarà el mes vinent obres de millora de la TV-7211, una de les vies de comunicació entre el nucli urbà de Reus i l'estació del TAV del Camp de Tarragona. Aquesta carretera, que forma part de la xarxa comarcal, va ser traspassada recentment per la Diputació de Tarragona a la Generalitat.

 

 

Les obres consisteixen en la millora del ferm i del drenatge de la carretera en el tram d'uns 4,2 quilòmetres situats més a prop de Reus. En concret, l'actuació, amb un pressupost d'1,2 MEUR, inclou els treballs següents:

 

  • Estesa d'un nou paviment, amb un tractament previ en els punts que pel seu estat de conservació requereixen una atenció específica

 

  • Construcció de noves cunetes de formigó trepitjables

 

  • Reposició de la senyalització horitzontal

 

  • Instal·lació de barreres noves de seguretat

 

Millora del ferm de la C-37. Valls – el Pla de Santa Maria        805.000 euros

 

El DPTOP du a terme obres per tal de millorar el ferm de la C-37 entre els termes municipals de Valls i el Pla de Santa Maria, a l'Alt Camp. Es preveu que els treballs, que comporten una inversió de 805.000 euros, quedin enllestits en a principis del mes vinent.

 

La C-37 registra entre Valls i el Pla de Santa Maria un trànsit força intens, ja que constitueix l'accés des de Valls a l'autopista AP-2. L'actuació que s'executa abasta el tram des del final del polígon industrial de Valls fins a l'enllaç a l'autopista, que té una longitud de sis quilòmetres

 

En concret, les millores incloses són:

 

  • Reforçament de la carretera amb l'estesa d'una nova capa de paviment. Així mateix, es pavimenten els trams inicials dels accessos a la carretera.

 

  • Repintat de les marques vials.

 

  • Instal·lació de noves barreres de seguretat

 

 

 

Reforçament del ferm a la C-14. Salou – Reus                          736.000 euros                                 

 

També a la xarxa viària tarragonina, el DPTOP ha previst la millora del ferm de la C-14, entre Salou i Reus. Aquesta actuació, que abasta una longitud de 4,5 quilòmetres, té un pressupost de 736.000 euros. Els treballs finalitzaran el mes vinent.

 

El tram que es millora s'inicia al terme municipal de Salou, al punt d'inici de la C-14, on conflueix amb la C-31c, i finalitza al terme de Reus, a l'enllaç amb l'autovia T-11. Aquest tram té les característiques d'una via desdoblada.

 

Les actuacions que es duen a terme corresponen al reforçament de la carretera amb l'estesa d'una nova capa de paviment a tot el llarg i ample del tram. Les obres es completen amb la millora de la senyalització.

 

Instal·lació de faldons de protecció per a motoristes             239.000 euros

 

En el marc del pla que el DPTOP està aplicant per afavorir la seguretat dels motoristes, la setmana vinent conclouen treballs d'instal·lació de faldons de protecció en trams d'una cinquantena de carreteres arreu de Catalunya. En total, s'hauran col·locat 11,6 quilòmetres de faldons, amb una inversió de 787.000 euros.

 

Al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, s'han invertit 239.000 per a la col·locació de fadons en trams de les carreteres següents:

 

  • Camp de Tarragona: C-14, C-31, C-51, C-37, C-242, C-44, C-1412a, T-310. Inversió:
  • Terres de l'Ebre: C-12, C-42, C-43, C-221, T-331.

 

Els faldons contribueixen a repartir la pressió en cas de xoc d'un motorista contra els suports de les biones, fet que redueix les possibilitats de patir talls o lesions greus a les extremitats. Aquests elements metàl·lics es disposen a sota de la barrera, protegint els seus suports i impedint l'impacte directe.