ROL

7/18/2015

La Generalitat signa convenis amb els ajuntaments i comerciants de Montblanc, Reus, Amposta i Tortosa per impulsar projectes de centres comercials a cel obert

 
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat avui en visita al Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre, convenis de dinamització comercial amb cadascun dels diferents consistoris i associacions de comerciants dels municipis de Montblanc, Reus, Amposta i Tortosa per impulsar projectes de centres comercials a cel obert a nivell local.
 
Al matí, el director Josep Maria Recasens, ha signat amb la regidora de l'Ajuntament de Montblanc, Sílvia Lafebre, dos convenis de dinamització: amb  el president de l'Associació d'empresaris d'hostaleria de la Conca de Barbera, Jaume Hernandez; i  amb el president de la Unió de Botiguers i comerciants de Montblanc, Jordi Robusté per sumar esforços per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert al territori.
 
També al matí, ha estat el torn de Reus. En aquest municipi, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, i l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, han signat per una banda amb el president de la Unió de botiguers de Reus, Ernest Juncosa, un conveni per dinamitzar aquest equipament a la ciutat. També, amb el mateix objectiu, han signat amb la presidenta de l'Associació El Tomb de Reus, Gemma Molner.
 
Ja a la tarda, el director Josep Maria Recasens ha signat amb l'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, i el president de la Federació de Comerç d'Amposta, Josep Antoni Gargallo, el conveni de dinamització comercial per impulsar aquest equipament comercial al municipi. També el director general de Comerç ha estat, a la tarda, a Tortosa, on ha signat convenis de dinamització comercial amb l'alcalde del municipi Ferran Bel, i la presidenta de la Federació de Comerç, Restauració, Serveis i Turisme, Maria José Ferré, i amb la mateixa com a representant de l'Agrupació Centre Comercial Tortosa.
 
Una de les prioritats del Departament d'Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l'activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L'objectiu d'aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, els ajuntaments signants reiteren el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert en els respectius municipis
 
Amb aquestes premisses, l'objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest conjunt d'establiments de proximitat integrats en l'espai urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
 
Tant el Departament d'Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d'aquest pla d'actuacions.
 
L'Associació d'Empresaris d'Hostaleria de la Conca de Barberà. impulsa una pla d'actuacions del centre comercial a cel obert al municipi de Montblanc amb un pressupost de 18.150 euros, que preveu accions de publicitat i difusió, de formació i de promoció d'esdeveniments com el Dimecres Tapa o la Fira de Sant Martí. El Departament d'Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 8.469 euros en el marc del  programa de Dinamització de zones d'alta concentració comercial del pla d'incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2015. Per la seva banda, la Unió de Botiguers i Comerciants de Montblanc, impulsa un pla amb pressupost de 41.522,75 euros que inclou actuacions com la Campanya de Nadal o de rebaixes d'estiu, la implantació d'una targeta de fidelització o la celebració de la campanya Comerç local al mercat medieval. El Departament d'Empresa i Ocupació aporta al projecte 24.913,65 euros.
 
Per la seva banda, la Unió de Botiguers de Reus impulsa al municipi un pla d'actuacions de 75.000 euros, que contempla els Actes del 40è aniversari, la Nit de comerç o la creació de la Tarja ciutat. El Departament d'Empresa i Ocupació aporta al projecte 22.537,50 euros. També a Reus, l'Associació El Tomb de Reus desenvolupa un pla d'accions, amb un pressupost de 62.625 euros, que inclou la Festa de benvinguda a la Primavera, les Campanyes vermuts de Reus o les Botigues al carrer a l'agost. El Departament d'Empresa i Ocupació aporta 16.488 euros al pla.
 
A Amposta, la Federació de comerç d'Amposta fomenta un pla, amb un pressupost de 32.122 euros, que contempla actuacions com la festa mercat a la plaça, el sopar sota les llums del Pont o les campanyes de Nadal i Reis i la Fira Amposta. El Departament d'Empresa i Ocupació aporta 16.488 euros al pla.
 
I en relació a Tortosa, la Federació de Comerç, Restauració, Serveis i Turisme i  l'Agrupació Centre Comercial Tortosa, impulsen respectivament plans d'actuació per impulsar l'equipament comercial al municipi amb un pressupost global de 123.125 euros. Les actuacions que contemplen són la Tarja de fidelització i pista de gel, Campanya primavera de tardor i de Nadal, Festes del renaixement o el Forestocs. El Departament d'Empresa i Ocupació aporta en el global 46.425 euros al pla.