Aquest mes de juliol l'Arxiu Comarcal de la Ribera d'Ebre (ACRE) ha iniciat el tractament arxivístic del fons del Jutjat de Pau de Móra d'Ebre. Per fer-ho podrà disposar del treballador Josep Maria Pallisé Carreter, tècnic arxiver, que desenvoluparà les tasques de neteja, identificació i classificació de les sèries i unitats documentals del fons, així com la realització de la descripció normalitzada dels expedients que el conformen
El fons del Jutjat de Móra d'Ebre va ingressar a l'ACRE el passat 25 de juliol de 2014. El conjunt documental té un volum de 14,2 metres lineals, equivalent a 142 capses normalitzades d'arxiu, prèviament al seu tractament arxivístic. El fons està constituït per unes sèries documentals força contínues —com ara els judicis de faltes (1884–2007), els expedients possessoris (1891–1945) o la documentació referent a la convocatòria d'eleccions (1916–2008)—, circumstància que ens permet aprofundir en les activitats i funcions desenvolupades històricament pel jutjat.
Cal tenir present que la continuïtat dels documents relatius al control de població —mitjançant la tasca duta a terme pel Registre Civil—, és desigual, doncs trobem els registres de matrimonis entre 1871 i els nostres dies, els de naixements de manera discontínua a partir de 1917, i les defuncions des dels anys 50 del s. XX. Tot i que, pel que fa a les darreres dades, ens referim als expedients gestionats per l'ACRE, atès que els toms en format llibre referents a naixements, defuncions i matrimonis segueixen ubicats a la seu del jutjat de pau.
Des de l'ACRE esperem enllestir el tractament arxivístic del fons documental durant aquest any 2015, per tal de contribuir al seu coneixement i difusió entre la ciutadania.
El fons del Jutjat de Móra d'Ebre va ingressar a l'ACRE el passat 25 de juliol de 2014. El conjunt documental té un volum de 14,2 metres lineals, equivalent a 142 capses normalitzades d'arxiu, prèviament al seu tractament arxivístic. El fons està constituït per unes sèries documentals força contínues —com ara els judicis de faltes (1884–2007), els expedients possessoris (1891–1945) o la documentació referent a la convocatòria d'eleccions (1916–2008)—, circumstància que ens permet aprofundir en les activitats i funcions desenvolupades històricament pel jutjat.
Cal tenir present que la continuïtat dels documents relatius al control de població —mitjançant la tasca duta a terme pel Registre Civil—, és desigual, doncs trobem els registres de matrimonis entre 1871 i els nostres dies, els de naixements de manera discontínua a partir de 1917, i les defuncions des dels anys 50 del s. XX. Tot i que, pel que fa a les darreres dades, ens referim als expedients gestionats per l'ACRE, atès que els toms en format llibre referents a naixements, defuncions i matrimonis segueixen ubicats a la seu del jutjat de pau.
Des de l'ACRE esperem enllestir el tractament arxivístic del fons documental durant aquest any 2015, per tal de contribuir al seu coneixement i difusió entre la ciutadania.