El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació, per un import de 2,4 MEUR, de les obres de condicionament de la T-350, entre Santa Bàrbara i Masdenverge. Es preveu que les obres s'adjudiquin la propera tardor i s'iniciïn a finals d'any amb un termini d'execució de 10 mesos. Aquesta actuació té com a objectiu millorar la funcionalitat i la seguretat de la carretera, que té una longitud d'uns 2,8 quilòmetres i registra un trànsit d'uns 5.000 vehicles diaris de mitjana.
En les obres que ara s'impulsen, que inclouran diversos tipus de millores, es poden distingir tres trams diferents:
Tram proper a Santa Bàrbara. Aquest tram té uns 460 metres. Correspon en part al tram urbà de Santa Bàrbara i discorre entre l'antiga travessera de la carretera de Vinallop a Ulldecona fins a la rotonda construïda dins de les obres de la variant de Santa Bàrbara i el tram proper a aquesta variant. Atès que tot aquest tram de la T-350 va ser condicionat amb motiu de les obres de la variant, es preveu fer-hi un reforçament del ferm, amb reparacions puntuals i renovació de les marques vials.
Tram interurbà. Aquest tram té 1,5 quilòmetres i correspon a la zona interurbana. El tram s'inicia uns 120 metres després de la rotonda de la variant i s'acaba al pont sobre el barranc de la Galera. En aquest tram se centra la principal actuació, que consisteix en l'eixamplament de la carretera, la millora del traçat en un tram i la renovació del paviment i la senyalització.
Actualment, l'amplada mitjana de la carretera és de 7 metres i es preveu ampliar-la a 9 metres, tot formant dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre. L'eixamplament de la carretera es farà pel costat dret.
L'obra inclou la millora del traçat de la carretera amb una corba d'un radi més ampli que l'actual, a la carretera al seu pas pel terme de Masdenverge. En el mateix àmbit, s'hi formarà un sobreample de la calada per millorar la visibilitat d'un accés.
Tram de Masdenverge. Aquest tram té una longitud d'uns 740 metres. Correspon en part a la travessera de Masdenverge. Comença al pont sobre el barranc de la Galera i finalitza a l'inici de la carretera d'Amposta (creuament amb carrer Ulldecona). En aquest tram, s'executarà un reforçament del ferm, amb reparacions puntuals en els punts que presentin un major deteriorament, i renovació de les marques vials.
En aquest tram, es construirà una rotonda a l'encreuament de la travessera amb els carrers de Mianes i de la Galera. Aquesta rotonda es dotarà d'enllumenat i es formarà una capa granular d'ornamentació i xarxa de reg per a l'illot central. La rotonda tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i l'anella circular estarà formada per dos carrils de 4 metres.
Les obres inclouran també altres actuacions com:
- Reordenació d'accessos
- Millora de la senyalització i sistemes de contenció
- Reposició d'alguns tancaments existents
- Mesures d'integració en l'entorn sobre talussos a base de terra vegetal i hidrosembres
- Desviament i reposició de serveis afectats.
En les obres que ara s'impulsen, que inclouran diversos tipus de millores, es poden distingir tres trams diferents:
Tram proper a Santa Bàrbara. Aquest tram té uns 460 metres. Correspon en part al tram urbà de Santa Bàrbara i discorre entre l'antiga travessera de la carretera de Vinallop a Ulldecona fins a la rotonda construïda dins de les obres de la variant de Santa Bàrbara i el tram proper a aquesta variant. Atès que tot aquest tram de la T-350 va ser condicionat amb motiu de les obres de la variant, es preveu fer-hi un reforçament del ferm, amb reparacions puntuals i renovació de les marques vials.
Tram interurbà. Aquest tram té 1,5 quilòmetres i correspon a la zona interurbana. El tram s'inicia uns 120 metres després de la rotonda de la variant i s'acaba al pont sobre el barranc de la Galera. En aquest tram se centra la principal actuació, que consisteix en l'eixamplament de la carretera, la millora del traçat en un tram i la renovació del paviment i la senyalització.
Actualment, l'amplada mitjana de la carretera és de 7 metres i es preveu ampliar-la a 9 metres, tot formant dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre. L'eixamplament de la carretera es farà pel costat dret.
L'obra inclou la millora del traçat de la carretera amb una corba d'un radi més ampli que l'actual, a la carretera al seu pas pel terme de Masdenverge. En el mateix àmbit, s'hi formarà un sobreample de la calada per millorar la visibilitat d'un accés.
Tram de Masdenverge. Aquest tram té una longitud d'uns 740 metres. Correspon en part a la travessera de Masdenverge. Comença al pont sobre el barranc de la Galera i finalitza a l'inici de la carretera d'Amposta (creuament amb carrer Ulldecona). En aquest tram, s'executarà un reforçament del ferm, amb reparacions puntuals en els punts que presentin un major deteriorament, i renovació de les marques vials.
En aquest tram, es construirà una rotonda a l'encreuament de la travessera amb els carrers de Mianes i de la Galera. Aquesta rotonda es dotarà d'enllumenat i es formarà una capa granular d'ornamentació i xarxa de reg per a l'illot central. La rotonda tindrà un diàmetre exterior de 40 metres i l'anella circular estarà formada per dos carrils de 4 metres.
Les obres inclouran també altres actuacions com:
- Reordenació d'accessos
- Millora de la senyalització i sistemes de contenció
- Reposició d'alguns tancaments existents
- Mesures d'integració en l'entorn sobre talussos a base de terra vegetal i hidrosembres
- Desviament i reposició de serveis afectats.