Unió de Pagesos s'ha adreçat per carta a la ministra d'Agricultura, Isabel García Tejerina, per comunicar-li que la Nota interpretativa del Secretari General d'Agricultura i Alimentació sobre els terminis de pagament del raïm per a vinificació no s'ajusta a la legalitat vigent i que tot indica que vol donar un tracte favorable als industrials del vi quan compren raïm per vinificació o compren vi base a les entitats associatives de la pagesia (cooperatives, SAT,...). El sindicat li ha recordat a la ministra que el contingut de la Nota interpretativa que fixa com a primer dia del còmput per al pagament "el de la finalització del lliurament del raïm", va en contra de l'establert a l'apartat 4, article 4, de la Llei estatal 3/2004, del 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials i que com a màxim permet agrupar les factures dels lliuraments de quinze dies en quinze dies. És a dir, segons la llei, el còmput per fer el pagament del raïm i del vi comença com a màxim quinze dies després de l'inici del lliurament, per al volum de producte lliurat en aquell període.
El sindicat també recorda que al contrari del que diu la nota, la llei estableix que el termini comença igualment, al marge de que les denominacions d'origen, les IGP (indicacions geogràfiques protegides) o altres figures de qualitat hagin fet en aquell moment o no la seva "validació de la collita".
El sindicat ha exigit, per una banda, a la Ministra d'Agricultura que prengui les mesures necessàries per corregir el missatge de l'Agència d'Informació i Control Alimentari (AICA) a aquesta Nota interpretativa, que indica que presumptament, l'AICA pot estar tolerant i no actuï contra les presumptes infraccions de l'establert a la Llei estatal 12/2013, del 2 d'agost, de mesures per millorar el funcionament de la cadena alimentària i, d'altra banda, el propi Ministeri d'Agricultura omet les seves obligacions respecte al previst a la legislació que estableix mesures contra la morositat en les operacions comercials amb informacions arbitràries.
El sindicat també ha demanat, per carta al conseller d'Agricultura, que corregeixi la seva actuació com a corretja de transmissió i difusió de les arbitrarietats i abusos que pot comportar al sector vitivinícola català l'esmentada Nota interpretativa, ja que el Departament l'ha fet arribar a les organitzacions de la producció, elaboració i comercialització amb el prec de fer-ne difusió als seus associats i, per tant, ha esdevingut col·laborador de la greu actuació del Ministeri d'Agricultura.
El sindicat ha demanat als grups parlamentaris al Congrés dels Diputats, al Senat i al Parlament de Catalunya que, en ús de les seves atribucions, facin totes les accions urgents que siguin necessàries pel control parlamentari d'aquestes greus actuacions dels governs de l'Estat i la Generalitat de Catalunya, afavorint arbitràriament els interessos dels industrials i comerciants contra els de la pagesia i les seves entitats associatives per a la comercialització del vi.
El sindicat també recorda que al contrari del que diu la nota, la llei estableix que el termini comença igualment, al marge de que les denominacions d'origen, les IGP (indicacions geogràfiques protegides) o altres figures de qualitat hagin fet en aquell moment o no la seva "validació de la collita".
El sindicat ha exigit, per una banda, a la Ministra d'Agricultura que prengui les mesures necessàries per corregir el missatge de l'Agència d'Informació i Control Alimentari (AICA) a aquesta Nota interpretativa, que indica que presumptament, l'AICA pot estar tolerant i no actuï contra les presumptes infraccions de l'establert a la Llei estatal 12/2013, del 2 d'agost, de mesures per millorar el funcionament de la cadena alimentària i, d'altra banda, el propi Ministeri d'Agricultura omet les seves obligacions respecte al previst a la legislació que estableix mesures contra la morositat en les operacions comercials amb informacions arbitràries.
El sindicat també ha demanat, per carta al conseller d'Agricultura, que corregeixi la seva actuació com a corretja de transmissió i difusió de les arbitrarietats i abusos que pot comportar al sector vitivinícola català l'esmentada Nota interpretativa, ja que el Departament l'ha fet arribar a les organitzacions de la producció, elaboració i comercialització amb el prec de fer-ne difusió als seus associats i, per tant, ha esdevingut col·laborador de la greu actuació del Ministeri d'Agricultura.
El sindicat ha demanat als grups parlamentaris al Congrés dels Diputats, al Senat i al Parlament de Catalunya que, en ús de les seves atribucions, facin totes les accions urgents que siguin necessàries pel control parlamentari d'aquestes greus actuacions dels governs de l'Estat i la Generalitat de Catalunya, afavorint arbitràriament els interessos dels industrials i comerciants contra els de la pagesia i les seves entitats associatives per a la comercialització del vi.