El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha presidit aquest matí la reunió de la Taula de Mobilitat de les Terres de l'Ebre, on ha constatat l'impuls que ha donat al transport públic per carretera la implantació de les diverses modalitats del títol T-10/120. Així, actualment més del 60% dels usuaris del bus a les Terres de l'Ebre es beneficien de les importants bonificacions tarifàries que incorporen els abonaments de les modalitats de la T-10/120 que s'ofereixen en aquest àmbit, tant pels desplaçaments interns com amb Tarragona i Barcelona.
"La T-10/120 suposa un gran salt per millorar l'economia de les famílies. Si un 60% dels desplaçaments interns ja es realitzen amb aquest abonament la xifra puja fins al 80% quan es tracta de la relació amb Tarragona", ha destacat Gavín, qui ha explicat també que en el cas de la capital del Tarragonès "el creixment és de gairebé el 100%".
Durant la reunió de la Taula, a la qual també ha assistit el delegat del Govern a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès, s'han exposat també altres dades, com per exemple que la mitjana de viatges mensuals realitzats el 2018 en transport públic per carretera ha incrementat un 9% respecte del 2017 en les principals comunicacions.
L'any passat, al voltant del 59% dels desplaçaments interns a les Terres de l'Ebre es va fer utilitzant títols bonificats que permeten fer ús dels serveis de transport entre qualsevol punt de les Terres de l'Ebre en els serveis de transport per carretera al preu d'un euro. Aquest percentatge s'incrementa fins al 80% en el transport entre Tortosa i Tarragona on l'ús dels títols T10/120 incorpora bonificacions de més del 50 per cent sobre el preu del bitllet senzill.
D'altra banda, el servei exprés de l'eix de l'Ebre segueix incrementant la seva utilizació de forma que, des de la seva entrada en funcionament al 2014, la demanda ha incrementat en un 43 per cent i manté el seu creixement al 2018. Gavín ha fet una valoració molt positiva de la mobilitat amb transport públic a les Terres de l'Ebre, "on hem fet un esforç pressupostari que té una excel·lent repercussió en la ciutadania".
Nova Enquesta de Mobilitat Quotidiana
Gavín ha aprofitat per anunciar la propera licitació de l'Enquesta de Mobilitat Quotidiana de les Terres de l'Ebre 2019, un estudi a gran escala dels hàbits de mobilitat dels residents a la demarcació i que serà el punt de partida del Pla de Mobilitat de les Terres de l'Ebre.
L'enquesta demana a l'entrevistat informació sobre els desplaçaments efectuats el dia feiner anterior i li demana la seva percepció del sistema de mobilitat i una valoració. Els resultats permeten obtenir una radiografia precisa dels hàbits i les necessitats dels ciutadans per franges d'edat, horàries, modes de transport o corredors utilitzats i, per tant, són una eina útil en el disseny de les polítiques de transport públic. La darrera enquesta d'aquest tipus és de l'any 2006 i amb dades de menor detall pel que fa a la mobilitat de les Terres de l'Ebre.
La Taula de Mobilitat de les Terres de l'Ebre es va constituir el juliol del 2017 com a òrgan de consens territorial de totes les polítiques de transport públic. La taula està formada per representants dels ajuntaments, consells comarcals, l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (IDECE) i la Generalitat. La voluntat del Govern és treballar conjuntament amb els agents i administracions locals la millora de les condicions de mobilitat de les Terres de l'Ebre, tant els aspectes relacionats amb la planificació com els que tenen a veure amb la millora dels serveis de transport i, especialment, del règim tarifari.
"La T-10/120 suposa un gran salt per millorar l'economia de les famílies. Si un 60% dels desplaçaments interns ja es realitzen amb aquest abonament la xifra puja fins al 80% quan es tracta de la relació amb Tarragona", ha destacat Gavín, qui ha explicat també que en el cas de la capital del Tarragonès "el creixment és de gairebé el 100%".
Durant la reunió de la Taula, a la qual també ha assistit el delegat del Govern a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès, s'han exposat també altres dades, com per exemple que la mitjana de viatges mensuals realitzats el 2018 en transport públic per carretera ha incrementat un 9% respecte del 2017 en les principals comunicacions.
L'any passat, al voltant del 59% dels desplaçaments interns a les Terres de l'Ebre es va fer utilitzant títols bonificats que permeten fer ús dels serveis de transport entre qualsevol punt de les Terres de l'Ebre en els serveis de transport per carretera al preu d'un euro. Aquest percentatge s'incrementa fins al 80% en el transport entre Tortosa i Tarragona on l'ús dels títols T10/120 incorpora bonificacions de més del 50 per cent sobre el preu del bitllet senzill.
D'altra banda, el servei exprés de l'eix de l'Ebre segueix incrementant la seva utilizació de forma que, des de la seva entrada en funcionament al 2014, la demanda ha incrementat en un 43 per cent i manté el seu creixement al 2018. Gavín ha fet una valoració molt positiva de la mobilitat amb transport públic a les Terres de l'Ebre, "on hem fet un esforç pressupostari que té una excel·lent repercussió en la ciutadania".
Nova Enquesta de Mobilitat Quotidiana
Gavín ha aprofitat per anunciar la propera licitació de l'Enquesta de Mobilitat Quotidiana de les Terres de l'Ebre 2019, un estudi a gran escala dels hàbits de mobilitat dels residents a la demarcació i que serà el punt de partida del Pla de Mobilitat de les Terres de l'Ebre.
L'enquesta demana a l'entrevistat informació sobre els desplaçaments efectuats el dia feiner anterior i li demana la seva percepció del sistema de mobilitat i una valoració. Els resultats permeten obtenir una radiografia precisa dels hàbits i les necessitats dels ciutadans per franges d'edat, horàries, modes de transport o corredors utilitzats i, per tant, són una eina útil en el disseny de les polítiques de transport públic. La darrera enquesta d'aquest tipus és de l'any 2006 i amb dades de menor detall pel que fa a la mobilitat de les Terres de l'Ebre.
La Taula de Mobilitat de les Terres de l'Ebre es va constituir el juliol del 2017 com a òrgan de consens territorial de totes les polítiques de transport públic. La taula està formada per representants dels ajuntaments, consells comarcals, l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (IDECE) i la Generalitat. La voluntat del Govern és treballar conjuntament amb els agents i administracions locals la millora de les condicions de mobilitat de les Terres de l'Ebre, tant els aspectes relacionats amb la planificació com els que tenen a veure amb la millora dels serveis de transport i, especialment, del règim tarifari.