Cercar en aquest blog
4/27/2009
Dades d'ocupació turística de Setmana Santa a la Terra Alta
El Consell Comarcal de la Terra Alta ha fet públiques les dades d'ocupació turística de la campanya de la Setmana Santa, uns resultats positius malgrat la crisi econòmica.
L'ocupació turística de la Terra Alta, en termes generals, durant la passada Setmana Santa, cal dividir-la en dos períodes: del dilluns 6 d'abril al dimecres 8, amb una ocupació mitjana del 51%, i del dijous 9 d'abril al dilluns de Pasqua, amb una ocupació del 87%.
La procedència dels visitants que va rebre la Terra Alta va ser diversa. Un 65% dels turistes van vindre de Barcelona, un 17% de resta de Catalunya, un 10% de la resta de l'Estat espanyol i el 8% resant de la província de Tarragona.
Els agents turístics de la Terra Alta han destacat que la principal motivació per visitar la comarca és, en primer lloc, el paisatge, especialment el de la zona del parc natural dels Ports; també es comença a valorar la qualitat dels establiments com un element important d'atracció de visitants a la zona. Altres factors pels quals els visitants acudeixen a la comarca són el conèixement dels seus municipis i actius turístics, d'entre els quals excel·leix la Via Verda i els espais de la Batalla de l'Ebre.
Segons les dades rebudes dels establiments turístics, la situació econòmica actual no ha influït decisivament en l'ocupació turística de la comarca en el període de Setmana Santa, però sí que influeix en el nivell d'ocupació del establiments la resta de l'any.
Quant a les millores apuntades pels agents turístics de la comarca per augmentar la competitivitat del sector destaquen la necessitat de millorar les comunicacions a la comarca, disposar d'activitats per al turisme que siguin complementàries a l'allotjament i la restauració, continuar incidint en la tasca de promoció de la comarca, millorar la senyalització de carreteres i preservar el paisatge i els municipis. També s'apunta la necessitat d'interrelació entre els agents turístics comarcals amb la finalitat de millorar l'oferta turística.