La DO Montsant ha decidit aplicar un sistema innovador per informar directament els consumidors dels seus vins siguin on siguin. La iniciativa es presentarà a la Fira del Vi de Falset d'aquest cap de setmana. Es tracta d'encriptar l'etiqueta del vi per tal que el consumidor, mitjançant el telèfon mòbil i internet, tingui molta més informació que la que hi cap en un tros de paper. Aquest sistema (conegut com a codi QR) farà que els codis de barres aviat siguin història.
El codi de la DO Montsant (com el que adjuntem) s'aplicarà de diferents maneres. D'una banda, s'aplicarà el codi a les ampolles de vi genèric que la DO utilitza com a eina promocional. Es tracta d'un vi que, sota la marca de la DO, no es comercialitza però que es fa servir en actes públics, promocionals o com a obsequi en representació de tots els cellers que integren la denominació.
D'altra banda, la DO aplicarà el codi a les contraetiquetes de vi que es fan servir en totes les ampolles Montsant. La contraetiqueta són les etiquetes de la DO que, darrere de les ampolles, certifiquen la qualitat i la procedència dels vins. Són el segell de garantia de la DO. D'aquesta manera, només amb un telèfon mòbil, qualsevol persona en qualsevol lloc del món podrà accedir a la web de la DO Montsant mitjançant l'etiqueta de garantia que apareix darrera de totes les ampolles.
Des de la DO Montsant, creiem que es tracta d'una potent eina de comunicació que permet al consumidor accedir directament a la informació que li explica què és la DO Montsant, què la caracteritza, com són els vins o on es troba. Sense intermediaris. De tu a tu.
De fet, un celler de la DO Montsant, Cingles Blaus, és el primer de l'Estat que ja s'ha llançat a aplicar aquest codi.
Aquesta iniciativa arriba poc després que la DO s'hagi digitalitzat a fons i, gairebé a diari, ofereixi totes les notícies, novetats i informació sobre la seva activitat i la dels seus cellers a través d'Internet. Actualment, la DO compta amb pàgina web, un blog en català, castellà i anglès, un canal propi a youtube i una pàgina al Facebook. La DO Montsant pretén aprofitar les noves tecnologies per arribar al públic en general, i molt especialment el consumidor més jove, i internacionalitzar-se. La porta d'entrada de tot plegat és una nova web: www.domontsant.com
El blog en tres idiomes permet actualitzar la informació referent al sector del vi i als cellers pràcticament a temps real i també dóna l'opció a poder-se suscriure i rebre cada "post-entrada" via email sense haver d'entrar al blog.
Consulta el blog: http://mediaforis.com/domontsant