La Cambra de Comerç de Tortosa ha acollit la conferència "Innovar és una actitud", a càrrec de Joan Jubert, director de la Consultora Estratègica i de Marketing Jubert&Partners, que ha estat presentada pel director-gerent de la Cambra, Francesc Minguell. La conferència ha utilitzat, per primera vegada a la Cambra de Tortosa, el servei online Twitter, amb una audiència potencial de més de 6.000 persones usuàries d'aquesta xarxa social ja que alguna de les persones que hi ha participat reenviant missatges té més de 2.000 seguidors a la xarxa.
Durant la conferència, Joan Jubert ha donat algunes claus perquè les empreses, en aquests moments complicats, puguin avançar i innovar, superant els models i paradigmes empresarials "passats", però que encara continuen "presents" a moltes empreses. En aquest sentit, Jubert ha destacat la importància en l'ús intensiu de les tecnologies al servei de l'estratègia, el qüestionament que les empreses han de fer dels fets assumits de funcionament del sector o negoci, la orientació al client que ha de ser "el centre" de tot i de tots, i el nou rol dels col·laboradors per aconseguir el primer nivell de diferenciació cercant l'excel·lència.
Davant els canvis a les regles del mercat i la necessària adaptació de les empreses a aquests canvis, Jubert ha dit que "som esclaus dels nostres paradigmes, i és fonamental tornar a lo bàsic, tenint sempre al client al centre de tot. Les persones són les que poden aportar passió, creativitat i esperit d'iniciativa, i per tant, són la part fonamental de tota empresa".
Segons Jubert, per innovar les empreses han de fer un esforç per arribar a l'excel·lència ens els productes que ofereixen, en el servei i, principalment, en el model de negoci. "No hi ha sectors en crisi, sinó models d'actuació en crisi", ha dit Joan Jubert, que ha plantejat com a gran repte "superar les expectatives del client tenint sempre present l'equació 'valor x preu'"
Durant la seva exposició, Jubert ha presentat les que considera 10 principals claus per iniciar el "viatge cap a la innovació": tenir l'actitud necessària per innovar; pensar en gran (també les empreses petites); aprendre dels errors passats i no tenir por a equivocar-se; qüestionar-se els fets assumits, allò que les empreses continuen fent perquè "sempre s'ha fet així"; no "re-inventar la roda" perquè no es tracta d"eliminar" tot el que ja existeix ja que hi ha moltes coses vàlides; mirar el món i no tancar-se en un mateix; tenir clar el full de ruta i saber a on vol arribar cada negoci; un lideratge focalitzat en "l'altre", les persones i els col·laboradors; una radical orientació al client; i un ús intensiu de les tecnologies al servei de l'estratègia.
Durant la conferència impartida a la Cambra de Comerç de Tortosa, Joan Jubert ha utilitzat precisament la xarxa social Twitter. En aquest sentit, el director-gerent de la Cambra de Comerç de Tortosa, Francesc Minguell, ha destacat algunes dades d'aquesta experiència que ha qualificat de "molt innovadora i satisfactòria". Entre aquestes dades hi ha el fet que s'han enviat un total de 98 "twitts", recollint les principals idees exposades a la ponència; 84 persones han seguit la conferència pel Twitter, i 10 d'elles, han fet intervencions, realitzant preguntes directes al conferenciant. A més, 16 persones han fet "retweets", és a dir, han "replicat" o reenviat algun dels missatges, i tenint en compte els "followers" (seguidors) de totes les persones que han reenviat els missatges, els organitzadors han calculat que la conferència ha arribat a una audiència potencial de més de 6.000 persones usuàries de Twitter perquè alguna de les persones que ha reenviat missatges té més de 2.000 seguidors a la xarxa.
Finalment, una altra dada d'aquesta iniciativa utilitzada per primera vegada a la Cambra de Comerç de Tortosa, és que la conferència ha arribat majoritàriament a usuaris de diversos punts de Catalunya (Tortosa, Barcelona, Igualada, Terrassa, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Sant Cugat del Vallès, Palafrugell) i també han participat de la conversa usuaris de Madrid, Toledo i València, i fins i tot d'altres països com República Dominicana, Estats Units, Mèxic i Uruguai. A més, els assistents "físics" a la conferència han pogut seguir tota la conversa de Twitter a través d'una pantalla on es projectaven els missatges.