El candidat de la coalició ERC – Catalunya Sí al Parlament de Catalunya Lluís Salvadó, acompanyat dels candidats Francesc Gas i Irene Negre, i de l'alcalde de l'Aldea, Dani Andreu; s'han desplaçat fins les obres de la variant de l'Aldea per explicar les seves propostes sobre infraestructures. Salvadó ha recordat que 'les Terres de l'Ebre han estat durant dècades les grans oblidades en infraestructures per part dels respectius govern de l'Estat i volem denunciar la passivitat i complicitat dels representants del PP i del PSOE al territori'. Pel candidat 'hem patit un abandonament sistemàtic que ens ha convertit durant dècades en el forat negre de les inversions de l'Estat i de les execucions de les obres'. Pel candidat 'només a partir de tenir una Catalunya independent podrem acabar en aquesta situació'. Salvadó, ha posat la variant de l'Aldea, com el millor exemple de com les obres s'allarguen de manera indefinida. El candidat també ha recordat les variants de Corbera i Gandesa i l''autovia A-7, que explicita el forat negre que són les Terres de l'Ebre també físicament, en tant que l'autovia s'acaba just a les portes del nostre territori'.
Salvadó a més a més ha denunciat l'abandonament del servei ferroviari: 'mentre continuen construint Aves amb costos faraònics cap a llocs on no hi ha passatgers aquí patim un servei gairebé tercermundista'. Ha denunciat.
Per ERC amb la crisi que patim difícilment es pot plantejar pels propers anys fer grans infrastructures, per això Salvadó pensa que 'el raonable és que prioritzem i que fem allò que té costos baixos però que repercuteix directament a la societat a curt termini'. A les Terres de l'Ebre ha posat com exemple de prioritat la millora del port de la cimentera d'Alcanar, condició que l'empresa CEMEX posa com un dels requeriments per la seva possible continuïtat. 'Aquesta obra important per a Cemex i pel territori necessita d'unes inversions relativament baixes com és millorar un parell de metres el dragat del canal d'entrada al port, millorar els accessos viaris del transport terrestre i signar un conveni per a que el servei i ús del port de la cimentera sigui mixte'. Ha manifestat.
La segona prioritat per ERC és la millora del servei ferroviari a les Terres de l'Ebre, ampliant el serveis, els horaris i aconseguint que s'aturi algun dels serveis de llarg recorregut que passen de llarg pel territori i no s'aturen. L'altra prioritat és l'abolició dels peatges. Segons Salvadó 'les Terres de l'Ebre paguem uns peatges abusius que generen molts beneficis i que l'Estat espanyol reinverteix en fer infraestructures absurdes, com són autovies sense vehicles, aeroports sense avions o trens que han de tancar-se perquè no tenen passatgers'. El candidat proposa que 'no es prorrogui la concessió dels peatges l'any 2019 quan s'acabi la concessió'. Per Salvadó 'durant els 7 anys que queden de concessió hem de batallar per a que hi hagi una replantejament dels termes del contracte amb les concessionàries'.
La quarta prioritat per ERC és el corredor del mediterrani. Una obra estratègica, segons Salvadó, que 'situarà a les Terres de l'Ebre al vell mig d'un dels corredors logístics de mercaderies més importants del món i serà una gran oportunitat de desenvolupament'.
A