Aquest cap de setmana s'han fet les obres de col·locació dels calaixos de formigo sota les vies del tren al
barranc de la Llet, que han de permetre ampliar la seva capacitat de desguàs quan hi hagi forts aiguats. Els
treballs, que s'han fet durant el cap de setmana amb una grua de grans dimensions, han obligat a tallar el
trànsit ferroviari durant unes hores així com l'avinguda Canigó, vial que ha quedat reobert aquest mateix
migdia. Les obres continuen ara amb la urbanització d'aquesta avinguda en aquest tram. Aquesta és una
obra inclosa en el Pla d'Actuació Municipal (2011-2015) de l'Ajuntament de Tortosa.
L'Ajuntament de Tortosa va iniciar el passat mes de març les obres de millora de la capacitat de desguàs del
barranc de la Llet, en el tram comprès entre la via del ferrocarril i el canal de l'Esquerra de l'Ebre. Es tracta
d'una obra que ha de permetre reduir l'acumulació d'aigua al barranc, en cas de pluges intenses, gràcies a
l'ampliació de la canalització per sota de les vies, que evitarà l'efecte coll d'ampolla actual. En el marc del
mateix projecte es connectarà i s'urbanitzarà l'avinguda Canigó en el seu encreuament amb el barranc de la
Llet, per tal de donar continuïtat a aquest carrer, actualment tallat en aquest punt.
El barranc de la Llet, al seu pas per sota de les vies del tren, té actualment una capacitat de desguàs de 9,65
m3/seg, unes mides del tot insuficients per al pas del cabal de conca que desemboca en aquest punt quan
hi ha fortes pluges. Una vegada finalitzades les obres actuals, aquesta capacitat augmentarà fins als 25
m3/seg. Els calaixos que s'han instal·lat sota el traçat ferroviari tenen una llargada de 22 metres. El projecte
ha estat adjudicat a la UTE M. y J. Gruas SA i Control y Montajes Industriales SA per 318.371 euros, que es
financen amb càrrec als fons FEDER (159.185 euros), amb fons propis de l'Ajuntament de Tortosa (119.185
euros) i Diputació de Tarragona (40.000).