Cercar en aquest blog

6/19/2013

Jornada "Foment de la cooperació interterritorial" a la Terra Alta

En el marc del Pla director de l'enoturisme a la Terra Alta, que es va redactar dins les actuacions del Projecte Treball a les 7 Comarques, avui ha tingut la Jornada de foment de la cooperació interterritorial, en què s'ha debatut sobre experiències enoturístiques que es desenvolupen en l'actualitat.

La jornada s'ha plantejat davant del fet que la Terra Alta és una comarca tradicionalment marcada per la rellevància de la viticultura. A aquesta importància cal sumar-li el potencial que presenta en el marc enoturístic i l'especial interès que s'ha mostrat recentment per al desenvolupament d'aquesta modalitat turística. L'activitat ha anat orientada al foment de la cooperació interterritorial, amb l'objectiu de continuar fomentant les iniciatives enoturístiques de la comarca així com les bones pràctiques en les activitats enoturístiques.

 
Carles Luz, president del Consell Comarcal de la TerraAlta, ha sigut l'encarregat d'inaugurar la jornada. Seguidament s'ha presentat la ponència "Enoturisme Penedès. Model de cooperació público-privada", a càrrec de Núria Sala, directora del Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès. La segona intervenció ha portat per títol "Oportunitats de la col·laboració en xarxa. Projectes europeus d'enoturisme", a cura d'Antonio Paolo Russo, director de Recerca del Parc Científic i Tecnològic del Turisme i l'Oci de Vilaseca i professor de la Universitat Rovira i Virgili.

També s'ha presentat l'experiència "Les rutes del vi. Cooperar per tenir visibilitat", per part de Carme Ribas, secretària general de la Xarxa Europeade Ciudatats del Vi. Una altra intervenció ha tractat sobre la "Presentació dels primers resultats de l'eina Data ENOTUR", a càrrec d'Alícia Orellana, directora tècnica de la Fundació d'Estudis Turístics de la Costa Daurada.

La jornada ha finalitzat amb la ponència "Club de Producte Enogastronòmic de l'Agència Catalana de Turisme. Oportunitats per a la promoció de l'enoturisme", per part de Rocío Baez, responsable de Producte de la Unitat de Màrqueting de l'Agència Catalana de Turisme. Finalment s'ha fet un debat entre ponents i públic.