Cercar en aquest blog

7/22/2014

La Generalitat signa convenis amb els Ajuntaments i comerciants d'Amposta, Tortosa i Gandesa per impulsar projectes de centres comercials a cel obert en aquests municipis

 
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l'alcalde d'Amposta, Manel Farré, i la presidenta de la Federació de Comerç d'Amposta, Mª Elena Jiménez Barberà, han signat avui a Amposta un conveni de dinamització per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat. Posteriorment, el director general de Comerç s'ha desplaçat a Tortosa per formalitzar amb l'alcalde del municipi Ferran Bel, i la presidenta de la Federació de Comerç, Mª José Ferré, l'acord per impulsar aquest tipus d'equipament comercial al municipi.  El director Josep Maria Recasens, ha tancat la jornada a Gandesa, on ha signat amb l'alcalde de Gandesa, Carles Luz, i la presidenta de la Unió de Comerciants de Gandesa, Josefa Clua, el conveni de dinamització del comerç al municipi.
 
L'objectiu d'aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i fer d'aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
 
Una de les prioritats del Departament d'Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l'activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L'objectiu d'aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
 
De la seva banda, els consistoris han reiterat el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació de centres comercials de cel obert en els seus respectius municipis.
 
Amb aquestes premisses, l'objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn. Tant el Departament d'Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d'aquest pla d'actuacions.
 
La Federació de Comerç d'Amposta impulsarà el pla d'actuacions del centre comercial a cel obert al municipi. El pla, amb un pressupost de 60.176 euros preveu campanyes de rebaixes, la celebració de la fira "Fora Estocs", i la fira "Mostres Amposta", la celebració del Mercat a la Plaça, i el Concurs d'Aparadors, També preveu jornades de dinamització, seminaris i cursos, entre d'altres. El Departament d'Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 25.000 euros en el marc del  programa de Dinamització de zones d'alta concentració comercial del pla d'incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
 
A Tortosa, el pla d'actuació de la Federació de Comerç, per impulsar el centre comercial a cel obert preveu accions com la celebració de la " Festa del Renaixement" i els "Premis Tortosa"; d'altra banda la participació en la Festa Major del municipi promocionant la targeta de fidelització "Tortosa+", com també la realització de campanyes de Tardor, Nadal i Reis. El Departament d'Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte de centre comercial a cel obert a Tortosa, amb un pressupost total de 25.000 euros, una subvenció de 12.000 euros, en el marc del programa de Dinamització de zones d'alta concentració comercial del pla d'incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
 
Per la seva part, la Unió de Comerciants de Gandesa impulsa un pla d'actuacions, amb un pressupost total de 18.000 euros que inclou campanyes de rebaixes, la celebració de la Shopping Night o la Festa del Vi, com la participació del Mercat al carrer, o la creació d'una aplicació per a mòbil. El Departament d'Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 10.800 euros.