Cercar en aquest blog

7/06/2015

Una trentena de persones utilitzen el programa “Atenció 7x24” a l’ABS Ulldecona – la Sénia el primer any d’implementació


El Pla de Salut 2011-2015 contempla en la línia 2 un sistema més orientat als pacients crònics i, en aquest sentit, es va plantejar des de l'ABS Ulldecona -la Sènia quin model d'abordatge s'ha d'utilitzar per donar resposta a les necessitats d'aquests pacients en cada moment evolutiu de la seva malaltia. 

La necessitat de què aquestes persones requereixin d'una Atenció Continuada i Coordinada entre tots els professionals per poder donar cobertura a aquestes necessitats, es va implantar a l'ABS Ulldecona – la Sènia "l'Atenció 7x24", per aquells pacients en situació de complexitat que requereixen cures programades més enllà de l'atenció del seu equip metge i infermera.

La continuïtat de les cures és un dels pilars de l'Atenció Primària i garanteix l'atenció necessària en el lloc més adequat, bé sigui a domicili o al CAP. Aquest servei es planteja i comparteix amb la persona, sempre garantint l'acompanyament en totes les intervencions necessàries que es puguin plantejar al llarg de tot el procés, i sempre coordinats amb altres àmbits assistencials i potenciant la utilització de la tecnologia com pot ser la consulta sense pacient.


L'objectiu principal de "l'Atenció 7x24" es garantir-la a aquells pacients que la necessiten i fomentar l'atenció al final de la vida en el lloc més adequat. 

Es porta a terme a traves de la utilització d'un sistema de registre compartit amb tots els professionals, la realització del Pla d'Intervenció Individualitzat Compartit (PIIC) a aquests pacients inclosos al 7x24, permet potenciar el canvi de torn dels professionals i adequar l'activitat assistencial a les necessitats. 

"L'Atenció 7x24" ofereix educació a la família i assessorament en l'administració de medicació i quins són els signes d'alerta, com també acompanyament les 24 h del dia i els 7 dies de la setmana.

Durant el 2014, van utilitzar el servei 29 pacients (20 MACA, atenció al final de la vida i 9 PCC, seguiment per descompensació). Els quals varen generar 91 intervencions, de les quals 46 foren consultes telefòniques, 42 domicilis i 3 consultes al CAP. També s'han treballat d'una forma conjunta 63 persones que han requerit atenció integrada social i sanitària. 

El Pla de salut 2011-2015 és el marc de referència per a totes les actuacions públiques en matèria de salut, en l'àmbit de la Generalitat de Catalunya. Aquest document estratègic articula la reforma del sistema sanitari català sobre tres eixos d'acció que donen resposta a les noves necessitats socials: l'abordatge de les malalties més comunes, l'atenció integral als pacients crònics i la modernització organitzativa.