Els tècnics del departament d'Informàtica del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre impartiran aquest mes d'octubre unes sessions formatives sobre Com utilitzar el certificat digital, la factura i la signatura electrònica al teu negoci, amb l'objectiu d'impulsar l'administració electrònica entre els ciutadans i les empreses de la comarca. Es tracta de donar a conèixer els procediments i els tràmits disponibles perquè els agents de la comarca puguin treballar electrònicament amb l'administració pública, una circumstància que en alguns casos és d'obligat compliment, per exemple en el cas de la factura electrònica.
Aquesta formació, de dos dies de durada, es farà en dos emplaçaments de la comarca: el Telecentre de la Ribera d'Ebre, a Móra d'Ebre, el dimarts 6 i dijous 8 d'octubre, i el Centre d'Empreses la Ribera, a Flix, els dies 13 i 15. L'horari de les sessions és de 3 a 5 de la tarda. I la inscripció es pot fer fins al dia abans de la data d'inici, fins a exhaurir-ne les places.
L'activitat, dirigida a emprenedors i empresaris, compta amb el suport de l'Àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal i del programa Catalunya Emprèn, impulsat pel departament d'Empreses i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i finançat pel Servei Públic d'Ocupació Estatal i el Fons Social Europeu. És la quarta càpsula formativa que es fa aquest any, després de les sessions realitzades sobre com millorar la productivitat d'un negoci amb el correu electrònic i les aplicacions mòbils per a l'estratègia empresarial. La propera càpsula formativa, prevista al novembre, tractarà sobre l'ús de les xarxes socials en els negocis.
Punt d'ajuda i assessorament en facturació electrònica
La temàtica de la càpsula formativa d'aquest mes d'octubre vol donar resposta a les necessitats i interès de la gent de la Ribera d'Ebre per utilitzar els serveis de l'administració electrònica, facilitant així la relació dels ciutadans, les entitats i els empresaris de la comarca amb el sector públic.
En aquest sentit, el Consell Comarcal va posar en marxa a principis d'aquest any 2015 un punt d'ajuda i assessorament en temes de facturació electrònica destinat a autònoms, empreses i, fins i tot, a les administracions locals de la Ribera. El servei, gratuït, ha atès 120 professionals en els seus primers nou mesos de funcionament. La demanda és deu, sobretot, a l'obligatorietat de presentar les factures en format electrònic XML davant l'administració catalana, amb l'objectiu de millorar i simplificar les gestions per estalviar temps i diners.
Aquest punt d'atenció ciutadana està situat al Telecentre Comarcal, a Móra d'Ebre, i està obert al públic de dilluns a divendres, al matí de 10 a 14 hores, i a la tarda de 17 a 20 hores.