Amb un sistema portuari actualment consolidat, i davant la finalització de molts terminis concessionals, la voluntat del Departament de Territori i Sostenibilitat és buscar l'excel·lència en la prestació del servei. Fins ara la informació era facilitada pels propis gestors, però a dia d'avui es considera el sistema suficientment madur per a donar un pas endavant i copsar la percepció i necessitats directament dels usuaris.
Iniciats els treballs de redacció del nou Pla de Ports de Catalunya, poder conèixer de primera mà el nivell de satisfacció dels amarristes es considera, per a la planificació estratègica del sistema portuari, una eina fonamental que aportarà unes dades i unes conclusions essencials a tenir en compte, ha explicat Pere Padrosa durant la presentació del qüestionari.
El qüestionari està format per 39 preguntes entre les quals hi ha des de la relació de l'amarrista amb el port, fins a la valoració dels seus serveis o la valoració d'altres aspectes de la gestió de la infraestructura. Seran els propis gestors dels ports i dàrsenes esportives els que trametran als seus amarristes per correu electrònic i mitjançant un enllaç directe al Departament de TES l'esmentat qüestionari, el qual ha estat preparat en aquests quatre idiomes: català, castellà, francès i anglès.
El qüestionari és totalment anònim i les respostes aniran dirigides directament al Departament de TES per ser analitzades. En el cas de detectar alguna disconformitat significativa en algun dels valors preguntats d'un port en concret es tractarà l'assumpte directament amb el gestor del port per trobar conjuntament, administració-concessionari, solucions a la disconformitat detectada.