Cercar en aquest blog

3/15/2016

La VI Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre del Campus Terres de l’Ebre reflexiona sobre el sistema d’aprenentatge actual

La VI Jornada d'Educació Primària Terres de l'Ebre que es va realitzar al Campus Terres de l'Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV) aquest passat dissabte portava per títol "Metodologies globalitzadores i treball competencial" i pretenia reflexionar sobre l'actual sistema d'aprenentatge i sobre la necessitat d'un canvi en les actuals metodologies educatives, posant especial èmfasi en el treball interdisciplinari i col·laboratiu com a eines per desenvolupar les competències dels alumnes. Segons ha valorat el Responsable d'ensenyament dels graus d'Educació Infantil i Primària del Campus Terres de l'Ebre, Josep Holgado, "ha estat una jornada molt profitosa en què s'han posat damunt la taula exemples de centre educatius que ja busquen aquest canvi en el sistema metodològic actual. Són experiències on és molt important el treball entre diferents nivells educatius i en equip, però també on es valora molt l'autonomia i interessos personals de cada alumne i el seu context real".

La jornada, organitzada pel Campus Terres de l'Ebre juntament amb el Departament d'Ensenyament, el Moviment de Mestres de les Terres de l'Ebre per a la Renovació Pedagògica i l'Institut de Ciències de l'Educació amb col·laboració de l'Ajuntament de Tortosa, va comptar amb una assistència de 153 persones, entre professors d'arreu de les Terres de l'Ebre i alumnes dels graus d'Educació Infantil i Primària del campus ebrenc. Els assistents van poder conèixer fins a cinc experiències educatives de centres escolars de les terres de l'Ebre i de Barcelona, així com el model d'escola que projecta i que va explicar l'aprenent de mestre i reivindicador de la vida i de l'educació lenta, Joan Domènech Francesch, qui propugna el respecte a la diversitat dels ritmes d'aprenentatge.