Cercar en aquest blog

5/25/2016

LA CAMBRA DE COMERÇ DE TORTOSA EXIGEIX, L’A7 I LA GRATUÏTAT DE L’AP7

El President de la Cambra de Comerç de Tortosa Sr. Jose Maria Chavarria, ha intervingut aquest matí, a la reunió de la Taula Estratègica Catalana del Corredor Mediterrani celebrada al Palau de Pedralbes de Barcelona. 

Chavarria ha destacat que a les Terres de l'Ebre tenim un dèficit d'infraestructures acumulat en dècades que incideix greu i negativament en la nostra economia i impedeix atreure noves inversions. Malgrat generar energia nuclear amb 4 reactors al territori, no tenim un cost energètic discriminat, en sentit positiu.

També ha volgut remarcar les mancances amb un ineficient transport de mercaderies viàries i ferroviàries, i en els accessos al port de La Ràpita.

En quant a la carretera N-340, que transcorre per tota la costa mediterrània espanyola des de Puerto Real a Cádiz, fins la Jonquera a Girona, amb un volum de trànsit per les Terres de L'Ebre de més de 16.000 vehicles diaris dels que, més de 5.000, són de gran tonatge fan que aquesta via sigui de les més perilloses de tot l'Estat, sent moltes les persones que malauradament han perdut la vida en aquest vial d'un sol carril.

Per solucionar el problema de congestió es va planificar i es va construir la autovia A-7 en pràcticament tot el corredor mediterrani, però, al tram de l'Ebre, concretament entre el Coll de Balaguer a la Província Tarragona i La Jana, a la província de Castelló, malgrat estar planificada no hi ha cap previsió econòmica ni d'inici d'obres.

Al maig del 2006, ara fa 10 anys, es va establir un acord entre tots els municipis del Baix Ebre i Montsià, sobre el traçat de la futura via ràpida, A-7.

Tot i el temps transcorregut, la construcció del tram de l'autovia A-7, entre Hospitalet de l'Infant i La Jana, encara no se'n sap res.

El passat any, El Ministerio de Fomento va anunciar la construcció de cinc rotondes en diferents llocs de la CN-340 fet que, sumat a una ratlla contínua entre el Coll de Balaguer i L'Ampolla, ha comportat un enlentiment de la velocitat comercial i ha convertit aquesta via en un "boulevard" on els vehicles industrials tenen cada cop més complicada la seva circulació augmentant més el caos circulatori.

Finalment ha volgut reivindicar que "des de La Cambra de Tortosa, fins que no es posi en marxa el 
desdoblament de la N-340 en forma d'autovia A-7, exigirem, la gratuïtat de l'autopista AP-7 des d'Ulldecona fins L'Hospitalet de L'Infant per a tots els vehicles d'una manera immediata, així com 
la dotació de partida pressupostària suficient per a l'inici de les obres de la A-7 entre la Jana i l'Hospitalet de L'Infant.

Així mateix demanem una política discriminatòria en positiu per fer un reequilibri territorial a nivell 
d'infraestructures en general per a les Terres de l'Ebre."

La reunió de treball que ha estat presidida pel M.H. president de la generalitat, Carles Puigdemont, també ha comptat amb la participació dels consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget. I més d'un centenar d'agents econòmics i socials i administracions que han participat en aquesta sessió de treball per impulsar una infraestructura, que és clau per a la promoció econòmica i empresarial del país.