Cercar en aquest blog

5/23/2016

Jornada 'Transparència, accés a la informació pública i bon govern a l'administració local'

L'Arxiu Comarcal organitza aquesta jornada adreçada als secretaris de les administracions locals de les comarques de la Ribera d'Ebre, Terra Alta i Priorat

La publicació de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la seva predecessora a nivell estatal, la Llei 19/2013, de 9 de desembre, han suposat un gran impacte a les administracions públiques catalanes. Amb la seva promulgació, el paper de l'administració local es transforma, assumint noves funcions, l'execució de les quals representarà un destacat canvi en els procediments de treball, en la gestió de la documentació i, especialment, en la seva relació amb la ciutadania.

En aquesta jornada pretenem fer una aproximació, des de múltiples disciplines i visions, a l'impacte i els reptes que implica la entrada en vigor de la Llei de Transparència, els objectius de la qual només es podran aconseguir des de la cooperació professional, i a través de la suma de coneixements de tots els agents implicats en la seva implantació. El programa de la jornada és el següent:

—Recepció dels participants a les 9,15 hores

—Inauguració de la jornada, a les 9,30 hores, a càrrec de:

Gemma Carim Gironés, presidenta del Consell Comarcal de la Riberad'Ebre (CCRE)

Joan Piñol Mora, alcalde de Móra d'Ebre i diputat provincial

Ferran Bladé Pujol, director dels serveis territorials del Departament de Cultura a les Terres de l'Ebre

—9,45-10,30 hores. Ponència 'Transparència i accés a la informació pública a l'Administració local', a càrrec de Roger Cots Valverde, secretari de l'Ajuntament de Gavà i representant del Col·legi de Secretaris i Interventors ala Comissió Nacional d'Accés Avaluació i Tria (CNAATD)

—10,30-11,00 hores. Ponència 'La Comissió Nacional d'Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD) en el marc català de transparència. Funcions i resultats', a càrrec de Lluís Cermeno i Martorell, Secretari de la Comissió Nacional d'Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD)

Pausa-cafè 11-11,30 hores

—11,30-12 hores. Ponència 'Línies de treball i suport del Servei d'Assistència  Municipal (SAM) a l'administració local en matèria de transparència', a càrrec de Maria Dolors Roo, tècnica de Secretaria Intervenció municipal del SAM de la Diputació de Tarragona

—12-12,20 hores. Ponència 'La gestió documental com a fonament de la transparència. Què podem aportar els arxivers-gestors de documents?' Gerard Mercadé Pié, director de l'Arxiu Comarcal dela Ribera d'Ebre

—12,20-12,40 hores. Ponència 'El Pla de Suport a l'administració local del Departament de Cultura en matèria d'arxius i gestió documental', a càrrec d'Enric Cobo i Barri, cap de coordinació general d'arxius del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

—Debat obert amb els assistents. 12,40-13,15 hores