Cercar en aquest blog

12/13/2016

La FPPFI viatja als Estats Units per a conèixer “The Polar ExpressTM Train Ride”, el gran producte dels trens turístics destinat al públic familiar


La Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial, FPPFI, ha participat en un viatge de familiarització dedicat al producte turístic "The Polar ExpressTM Train Ride" que ha tingut lloc del 8 al 12 de desembre. El grup s'ha desplaçat a l'Estat d'Illinois (EUA) on ha entrat en contacte amb tres formulacions del mateix producte vinculat a aquesta coneguda pel.lícula nadalenca a Chicago, Monticello i South Elgin. L'activitat s'ofereix sota llicència de l'empresa especialitzada en la tematització de trens turístics Rail Events Inc., organitzadora del Famtrip, i també d'una de les grans empreses de continguts audiovisuals, la Warner Bros.

En l'actualitat són més de 55 línies de ferrocarril dels Estats Units d'Amèrica i del Regne Unit, la gran majoria vinculades a trens històrics, les que ofereixen el producte "The Polar ExpressTM Train Ride", el qual ha esdevingut una de les activitats preferides de les famílies durant la temporada de vacances d'hivern. L'experiència recrea l'esperit del viatge al Pol Nord narrat a la pel.lícula protagonitzada per Tom Hanks i basada en una adaptació del llibre "The Polar Express" de Chris Van Allsburg. El Polar Express rep més d'un milió de viatgers cada any i tots tenen l'oportunitat de saludar Santa Claus quan el tren arriba a la seva destinació.

La FPPFI es situa en una bona posició per a ser pionera a Espanya en la implantació d'aquest producte conjunt amb Rail Events Inc., amb qui va signar un acord de col.laboració comercial el passat estiu. La Fundació gestiona el Museu del Ferrocarril de Mora la Nova, i en aquests moments treballa en la fase final de la posada en marxa del tren turístic "El Caspolino", que serà operat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i que pretén dinamitzar turísticament el territori situat al voltant de la línia de ferrocarril que transcorre des de Tarragona i Reus fins a Casp, a l'Aragó. En aquest sentit i per a dotar de contingut turístic al producte, la Fundació ha engegat diferents iniciatives destinades a crear activitats complementàries destinades al públic familiar de proximitat, així com per al turisme internacional.