Aquest 2n Congrés abordarà tres temes que tenen relació amb l’extenció del fenomen de la bicicleta: la comunicació, la salut i l’educació.
El dissabte 31 de maig els participants d’aquest congrés gaudiran d’una sortida tècnica a la Via Verda de la Terra Alta, des de l’estació d’Arnes fins a l’estació del Pinell de Brai.
Presentació web www.congresbicicat.org
Tant bon punt varem començar el primer Congrés ens n’adonarem que havíem aconseguit, per primera vegada, posar sobre la taula tota la problemàtica de la bicicleta al nostre país. Al Congrés es va presentar l’enquesta sobre la percepció i l’ús de la bicicleta a Catalunya que ens mostrà que hi havia molts més usuaris del que nosaltres pensàvem, que hi havia cents de mils de bicicletes, i que una gran majoria de la població volia que les Administracions actuessin amb polítiques favorables a la bicicleta.
El Manifest aprovat era i és la recepta de les polítiques integrals propícies a la mobilitat sostenible i a l’ús de la bicicleta. La pròpia constitució de la Mesa de la Bicicleta de Catalunya, l’aprovació del Pla Estratègic, l’edició del Manual per al disseny de vies ciclistes de Catalunya, la irrupció de la bicicleta pública amb un èxit aclaparador, les 1es Jornades de la Bicicleta Pública, han sorgit sota el influx del primer Congrés. El consens assolit per part dels partits polítics en la signatura del Manifest i la constitució, per primera vegada de manera formal, de L’Intergrup de Suport a la Bicicleta del Parlament de Catalunya, avalen positivament la feina feta i ens impulsen cap a un nou Congrés.
En el 2n Congrés Català de la Bicicleta pretenem abordar tres temes que tenen relació amb l’extensió del fenomen de la bicicleta: La Comunicació, la Salut i l’ Educació. Volem conèixer bones i noves pràctiques educatives en el camp de l’ensenyament, i també estar al dia dels avenços científics en la relació bicicleta i salut. També voldrem que comunicadors de prestigi facin les seves aportacions a propòsit de com cal tractar la implantació de la bicicleta i facin propostes per a millorar el estatus social del nostre vehicle.
El nostre és un esdeveniment arrelat a Catalunya, però pretenem que assoleixi una projecció de caire més internacional. Per aquest motiu, la Comissió Organitzadora i d’acord amb la ECF (European Ciclyst’s Federation), preveu que dins el Congrés hi hagi una Jornada Internacional que en aquesta ocasió estarà dedicada a un tema poc tractat en fòrums internacionals, però de molta actualitat i perspectives, com és el de “Policia i Bicicleta”. En aquesta jornada coneixerem experiències dels cossos policials com a usuaris de la bicicleta i en les seves tasques d’aplicació de lleis, reglaments i ordenances.
És doncs, un bon moment per a fer una crida a la participació activa de persones i entitats, d’ensenyants i treballadors de la salut, dels periodistes, dels tècnics municipals, dels universitaris i estudiants i dels professionals de la seguretat. És un moment on les empreses relacionades amb el món de la bicicleta ens poden mostrar les seves novetats, i serà també l’hora de conèixer (mitjançant dades científiques) com hem evolucionat des del primer Congrés i de saber també què passa amb la bicicleta a la resta de l’ Estat.
A qui va dirigit:
Autoritats amb responsabilitats en el medi ambient, la mobilitat, l’esport, la salut, la comunicació, periodistes, agents de policia, educadors, estudiants, professors i mestres, metges i infermeres, empresaris de la mobilitat, fabricants, persones interessades en la mobilitat sostenible, entitats esportives relacionades amb la bicicleta, entitats d'usuaris i usuaris interessats.
Documentació del Congrés, Coffee-Break, Dinar-lunch, Sopar del Congrés, Festa del Congrés, bicicleta i la sortida tècnica a les Vies Verdes de la Terra Alta.Tot inclòs.