Cercar en aquest blog

6/18/2008

El DAR promociona el sector del vi i el cava catalans davant agents comercials de Canadà

El Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR), a través de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA), en col·laboració amb ACC1Ó CIDEM/COPCA, organitza des d’ahir i fins divendres una missió inversa d'agents comercials dels monopolis de begudes alcohòliques de les províncies d'Ontario i Québec, a Canadà.

El programa d’aquesta actuació preveia per ahir una introducció del sector del vi català realitzada per un enòleg de l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI), del DAR. Avui també es realitzarà un aparador i degustació dels productes de les empreses participants en la missió, i els dies 18 i 19 de juny es dedicaran a trobades de negoci, amb visita a cellers catalans.

· Les empreses catalanes participants en aquesta trobada són les següents:

· Bodegas Pinord / Cava, DO Penedès, DOQ Priorat / Vilafranca del Penedès (Alt Penedès)

· Cavas Nadal / Cava, altres -dolç- / Torrelavit (Alt Penedès)

· Caves Rovellats / Cava, DO Penedès / Barcelona (Barcelonès)

· Celler el Masroig / DO Montsant / El Masroig (Priorat)

· Celler Mariol / Cava, DO Catalunya, DO Tarragona, DO Terra Alta / Batea (Terra Alta)

· Celler Xavier Clua / DO Terra Alta / Vilalba dels Arcs (Terra Alta)

· Genium Celler / DOQ Priorat / Poboleda (Priorat)

· Giró Ribot / Cava, DO Penedès / Santa Fe del Penedès (Alt Penedès)

· Jaumandreu / DO Pla de Bages / L’Ametlla del Vallès (Vallès Oriental)

· L`Olivera / DO Costers del Segre / Vallbona de les Monges (Urgell)

· Marco Abella / DOQ Priorat / Esplugues de Llobregat (Baix Llobregat)

· Vall de Baldomar / DO Costers del Segre / Barcelona (Barcelonès)

· Vinyes Domènech / DO Montsant / Barcelona (Barcelonès)

Canadà és un país amb un alt poder adquisitiu i més de trenta milions d'habitants, per la qual cosa té potencialitat com a país consumidor de vi. En el decurs dels últims anys, el creixement del consum de vi ha estat una mica superior al cinc per cent, i s'espera que continuï l'alça en la mesura que el consumidor canadenc vagi familiaritzant-se amb aquest producte.

Canadà és un país productor de vi. El producte local abasteix al voltant del 34 per cent del mercat, i la resta (66 per cent) prové de la importació.