Cercar en aquest blog

10/21/2008

Els Mossos posen en marxa la tercera fase del pla d’actuació per reduir els accidents a la N-340, a Tarragona

La carretera N-340 al seu pas per Tarragona continua sent una de les vies de
major concentració de sinistralitat de la demarcació, concentrant el 34,3%
dels accidents amb víctimes mortals que es produeixen a les carreteres
tarragonines. Segons dades provisionals del Servei Català de Trànsit (SCT),
en els primers vuit mesos de l’any hi han mort set persones en set accidents
de trànsit, dues víctimes mortals més que en el mateix període de 2007.

Per tal d’intentar reduir la sinistralitat, l’Àrea Regional de Trànsit de
Tarragona duu a terme de forma periòdica plans d’actuació en aquesta via.
Per aquest 2008, l’ART ha planificat tres dispositius: els dos primers van
tenir lloc als mesos de març i juny i van afectar també a les carreteres de
Terres de l’Ebre; la tercera fase es desenvolupa del 20 d’octubre al 16 de
novembre i es limita a la xarxa viària tarragonina.

En concret, aquest tercer dispositiu es concentra en dos trams:
- De Creixell (pk 1.181) a l’Arboç (pk 1.200)
- De Vandellòs (pk 1121) a Mont-roig del Camp (pk 1140)

Un total de 149 efectius dels sectors de trànsit del Vendrell i Tarragona
participen en la tercera fase del pla, en què la motocicleta serà el vehicle
prioritari a l’hora d’efectuar el patrullatge preventiu.
Tenint en compte que la gran majoria dels accidents en aquesta via són
atribuïbles a l’element humà, el pla fa especial incidència en aquest
aspecte. Les distraccions, les maniobres antireglamentàries (avançaments
prohibits i/o imprudents, i no respectar les preferències de pas) i l’excés
de velocitat són, per aquest ordre, les principals causes de la majoria dels
accidents amb ferits greus i/o morts registrats en aquesta carretera,
seguits d’altres com la invasió del carril contrari i la manca de distància
de seguretat.

Durant el dispositiu, els controls i la presència policial s’incrementen en
nombre i en durada, i s’hi incorporen vehicles no uniformats i vehicles de
videovigilància. S’han planificat controls de velocitat amb radars en línia
en els trams de concentració d’accidents, controls d’alcoholèmia (inclosos
tres macrocontrols especials) i de detecció de drogues destinats a qualsevol
tipus de conductor i es vigilarà especialment l’ús dels elements de
seguretat passiva.

A més, també es preveuen diversos controls de transports destinats a fer
complir el temps de conducció i d’altres aspectes que puguin afectar la
seguretat viària. L’actuació policial es veurà reforçada amb el servei de
vigilància amb helicòpter.