Cercar en aquest blog

11/20/2009

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, aposta pels cítrics per potenciar un turisme identitari a Terres de l'Ebre

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, junt amb el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, el director del serveis territorials a les Terres de l'Ebre, Josep Monclús, i el director de la Fundació Alícia, Toni Massanés, ha presentat avui al Mercat de La Boqueria de Barcelona el treball gastronòmic "Estudi sobre les possibilitats d'aprofitament del conreu dels cítrics i la seva gastronomia a les Terres de l'Ebre per potenciar el turisme de la zona".

 

L'objectiu d'aquest estudi, encarregat per la Direcció General de Turisme, és trobar vies per potenciar i desestacionalitzar el turisme de la zona convertint el món lligat als cítrics en una icona de les Terres de l'Ebre. Aquesta acció promocional també té el seu reflex en l'aposta pels productes locals de qualitat que fa el Departament mitjançant el portal de la gastroteca.cat, tot un referent del sector agroalimentari, la cuina i gastronomia catalanes a la xarxa.

 

En la presentació, el conseller Huguet ha subratllat que "les ofertes d'un nou turisme actiu lligat a la cultura i a la descoberta dels valors propis del país, com ara gaudir del paisatge, dels productes de la terra i de la gastronomia, assoleixen una importància cada vegada més gran". En la mateixa línia, Huguet ha recordat que ara "cal apostar per un turisme identitari, i això passa en aquest cas per posar les Terres de l'Ebre en el mapa turístic com a aposta diferenciada i de qualitat, basada en la potenciació dels seus propis elements".

 

L'estudi ha tingut en compte els camps de cítrics com a bon recurs dinamitzador turístic per diferents motius, alguns dels quals relacionats directament amb les experiències sensorials i els plaers de la percepció. En resum, es tracta de posar en valor tots aquells elements que poden contribuir a dissenyar rutes, mapes, campanyes, propostes de visites, jornades, etc. per tal de desenvolupar més endavant productes turístics que siguin compatibles i complementaris amb altres recursos de la zona (sol i platja, natura, Ebre, patrimoni monumental i cultura).

 

Després de la presentació de l'estudi ha tingut lloc una demostració de la cuina dels cítrics a càrrec del cap de cuina del Departament de recerca de la Fundació Alícia, i d'un tast elaborat per restauradors de Terres de l'Ebre acompanyat amb vins de la DO "Terra Alta".

 

 
Oficina de Premsa
Departament d'Innovació, Universitats i Empresa
Si vols rebre cada mes les nostres notícies, subscriu-te a IN.cat: el butlletí del DIUE