La jornada ha servit per mostrar als empresaris les múltiples plataformes de promoció dels seus productes a Internet amb l'objectiu de difondre al màxim l'activitat dels negocis entre un gran nombre de potencials clients. D'aquesta manera, les empreses han de pensar que, més enllà de tenir un web corporatiu actualitzat i amb una aplicació que permeti la venta en línia, els comerços han de tenir presència en mercats digitals, un punt de trobada virtual entre empreses de diferents sectors i en el que les empreses tenen l'oportunitat de vendre els seus productes i serveis a altres companyies.
L'ús de xarxes socials com Facebook, en molts casos gratuïtes i que permeten a l'empresa crear-se un perfil corporatiu, també ajuden a les empreses a difondre la seva activitat. També són útils per captar nous clients, ja que ens molts casos són els propis clients els qui recomanen l'empresa als seus amics i coneguts.
D'altra banda, i amb l'objectiu de millorar la visibilitat dels webs corporatius a Internet, en la sessió s'ha recomanat als empresaris l'ús de tècniques de màrqueting electrònic com el posicionament web. Aquesta tècnica situa el sites corporatius entre els primers resultats dels cercadors per captar un major nombre de clics en les cerques relacionades amb l'activitat de l'empresa. Segons Google, els tres primers resultats per qualsevol cerca a la xarxa són els que capten la majoria de clics. Els rànquings dels cercadors s'ordenen per mitjà d'algoritmes que tenen en compte diversos factors d'un web com per exemple les actualitzacions, el domini o l'ús de paraules relacionades amb les cerques.
Per ajudar als comerços a dur a terme millores basades en l'ús de les noves tecnologies, en la jornada s'han presentat els ajuts que s'ofereixen des del Pla PIMESTIC, com per exemple el Servei d'orientació PIMESTIC. Amb aquest servei subvencionat les empreses reben de un assessorament tècnic neutre de mans d'un expert en noves tecnologies homologat per la Generalitat per saber quines són les tecnologies més adients per als seus negocis i com implantar-les correctament. El nou servei de posicionament web està especialment adreçat a empreses que disposen de pàgina web i volen aconseguir més visibilitat en la xarxa col·locant-la en els primers llocs dels resultats dels cercadors d'Internet. El servei es pot sol·licitar en línia http://www.pimestic.cat/servei-orientacio/que-es.html
El web de PIMESTIC www.pimestic.cat també ofereix altres recursos útils perquè les empreses coneguin què són les TIC i com millorar els negocis per mitjà de les noves tecnologies. Les Guies d'empresa, una guies informatives descarregables sobre solucions TIC empresarials, i la possibilitat de realitzar un autodiagnosi en línia perquè els negocis analitzin quin és el seu estat de digitalització són alguns dels recursos més destacats.
El Pla PIMESTIC
El pla PIMESTIC compta amb un pressupost de 20 milions d'euros per al període 2007-2010 i contempla diverses actuacions per tal de millorar la competitivitat de les empreses catalanes, mitjançant la introducció i la utilització eficient de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Amb tot, la digitalització dels processos interns de l'empresa és una de les condicions necessàries per tal d'assegurar la viabilitat de les empreses en el futur.
És per aquest motiu que el pla PIMESTIC vol maximitzar la percepció de valor de la tecnologia a les empreses catalanes, entenent que els principals obstacles són el desconeixement del valor d'aquesta mateixa, la falta de formació i coneixement, la desconfiança i la manca d'adaptació a les necessitats de les empreses. Per aquest motiu les jornades són un dels principals eixos d'actuació del pla, ja que tenen l'objectiu d'informar als empresaris de tot el territori dels avantatges que els poden oferir les TIC per millorar la competitivitat dels seus negocis.
Des de l'inici del pla PIMESTIC i fins a desembre de 2009 s'ha realitzat un total de 205 jornades arreu del territori amb més de 10.000 assistents.