Amb aquesta signatura, el Departament assenta les bases de la col·laboració amb el món local de les comarques del Montsià, Terra Alta, Baix Ebre, i Ribera d'Ebre, per impulsar accions vinculades als recursos identificats en aquesta zona pel Pla i el Catàleg de Recursos Intangibles de Catalunya.
El Pla i el Catàleg identifiquen a Gandesa, Pinell del Brai, a la Terra Alta, el recurs intangible "Les Catedrals del vi" i a Bot " La ruta del vi", en el marc d'una ruta dels cellers cooperatius i privats de Catalunya. D'aquesta manera els consistoris tenen l'objectiu de consolidar les destinacions associades al patrimoni industrial i vitivinícola de Catalunya. Així mateix, A la comarca del Baix Ebre, l'Aldea articularà la seva promoció turística a través del recurs intangible " Itinerari de les torres de defensa del tram final de l'Ebre", Xerta a través del recurs "Camí de Sant Jaume", i el Deltebre ho farà a través de la promoció de "La ruta de l'Arròs". D'altra banda al Montsià, Ulldecona articularà la seva promoció turística a través del recurs intangible "Ruta de l'Art Rupestre", mentre que Miravet, a la comarca de la Ribera d'Ebre, posarà en valor l'intangible turístic al voltant dels "Castells de Frontera".
Amb els protocols signats avui a Tortosa ja són un centenar els municipis que han subscrit acords de col·laboració per a la promoció dels respectius recursos intangibles.
En el marc d'aquesta visita a Terres de l'Ebre, el conseller s'ha reunit amb diferents empresaris del sector turístic i comercial la zona.
El marc: el Pla d'Implementació i el Catàleg de Recursos Turística Intangibles de Catalunya
Aquestes actuacions s'emmarquen en el Pla d'Implementació dels Recursos Turístics Intangibles de Catalunya, que ha impulsat el Departament i que identifica prop de 2.000 recursos intangibles arreu de Catalunya, tots ells amb potencial de ser posats en valor turístic. La realització del Pla i també del Catàleg de recursos turístics intangibles de Catalunya s'emmarca en del Pla Estratègic del Turisme a Catalunya 2005-2010, que ha impulsat el Departament a través de la Direcció General de Turisme, i que és el resultat de tres anys de treball en el qual hi han col·laborat diversos equips interdisciplinaris i prop una cinquantena d'especialistes.
En aquest sentit, la iniciativa té la voluntat de d'esdevenir un instrument útil, que impulsi la creació de productes turístics de referència, que sigui capaç d'integrar les ofertes disperses i consolidar la posició de Catalunya com a destinació turística integral de qualitat. D'aquesta manera es pot multiplicar de forma exponencial l'oferta del país en el camp del turisme cultural, tan de cara al turisme domèstic com respecte al turisme internacional. El Departament ha editat uns 500 exemplars d'aquest Pla, que també es pot consultar a través del web del Departament.