La sala de plens del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre ha acollit la presentació del "Pla d'acció per al desenvolupament turístic de la Ribera d'Ebre" a les entitats públiques i privades que donen suport al projecte Ribera d'Ebre VIVA, dins del marc del projecte Treball a les 7 comarques. La presentació, que ha anat a càrrec d'Antoni Niubó i dels tècnics de l'àrea de promoció econòmica l'ens comarcal, ha comptat amb l'assistència de diversos consellers comarcals, alcaldes i regidors, i representats d'empreses del sector turístic de la comarca.
Aquest pla d'acció, derivat de l'estudi "Potencialitats de desenvolupament turístic de la Ribera d'Ebre: concrecions estratègiques" encarregat a la empresa "Gallet i Niubó, consultors associats", s'ha plantejat com una actuació per a donar suport a les iniciatives que impulsa el Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre, dins del projecte, Ribera d'Ebre Viva, amb el finançament del Servei d'Ocupació de Catalunya i cofinançat en un 50% pel Fons Social Europeu.
Durant la presentació del pla d'acció, el conseller comarcal coordinador general, Bernad Farnós, ha destacat "la voluntat política del govern comarcal per potenciar el sector turístic de la comarca". Segons Farnós, "la Ribera d'Ebre té unes característiques geogràfiques i culturals singulars amb un potencial que ha de dinamitzar encara més l'activitat econòmica i l'ocupació a la comarca".
L'objectiu principal d'aquest pla d'acció és dinamitzar els agents locals i crear xarxes de cooperació entre els mateixos. En aquest sentit, el pla d'acció destaca les singularitats locals i els seus atractius i valors com l'autenticitat, la natura en estat pur, el patrimoni cultural material i immaterial, i els productes de la terra. A més, també es destaca que els serveis turístics s'han d'especialitzar en una oferta que posi a l'abast del públic visitant "una àmplia varietat de vivències per a públics molt diversos però coincidents en l'estima de la natura, la cultura i els valors associats a la vida en l'entorn rural".
Com a fortaleses, el pla d'acció destaca que la Ribera d'Ebre compta amb un patrimoni molt important i divers, amb una gran capacitat d'atracció, on la cultura, la història, la natura, el riu Ebre, els productes de la terra i l'artesania tenen especial rellevància. A més, també posa en relleu la voluntat política per desenvolupar el turisme en el marc d'una cooperació entre el sector públic i privat.
Pel que fa als punts febles, el pla d'acció apunta l'individualisme dels actors locals, les deficiències dels canals de promoció turística, i l'escassetat d'oferta d'allotjament i de restauració.
Finalment, el pla d'acció estableix sis línies estratègiques per assolir a mig i llarg termini el desenvolupament turístic de la Ribera d'Ebre. Aquestes línies són el treball en xarxa, la diversificació, la segmentació, la promoció en mercats internacionals, la gestió adequada de la informació, i la formació per corregir deficiències i adquirir noves competències amb la qualitat necessària per competir en els diferents mercats turístics.