Cercar en aquest blog

7/29/2015

Visita institucional Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova al Regne Unit

La FPPFI, Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova, ha realitzat un viatge institucional al Regne Unit acompanyat de representants de les diferents administracionsvinculades a la nostra Fundació, un assessor de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, l'alcalde de Móra la Nova, un responsable de turisme de la Diputació de Tarragona, un conseller comarcal de la Ribera d'Ebre, el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Riba-roja d'Ebre i un representant de FGC.

Aquest desplaçament es va realitzar per a prendre contacte amb la realitat dels ferrocarrils turístics i històrics britànics, on es van compartir coneixements amb directius de diverses companyies. Aquest tipus d'activitat genera uns 160 milions € de facturació directa i de forma indirecta uns 360 milions €.

Així mateix ens reunirem amb Lord Faulkner of Worcester, responsable del grup de treball sobre els ferrocarrils històrics del Parlament Britànic que després d'interessar-se per les activitats de la FPPFI va oferir-se a venir pròximament al Parlament de Catalunya per explicar les repercussions econòmiques que representen aquest tipus d'explotacions ferroviàries. Proposta va ser recollida pel representant de la Generalitat de Catalunya.

Es varen efectuar visites a dos models diferents de gestió, una de mixta, amb personal voluntari i una petita part d'assalariada. Aquest és el cas del Severn Valley Railway, que explota una línia de 28 kilòmetres i transporta anualment uns 500.000 viatgers on treballen 1.500 voluntaris, i diàriament ho fan entre 200 i 400 voluntaris en funció de les circulacions diàries, entre 5 i 8 trens per sentit. En aquest ferrocarril varen ser atesos per Nick Ralls, director general de la companyia que va acompanyar la comitiva durant tota la jornada mostrant les instal.lacions, i facilitant tota mena de dades i mètodes La segona visita es va realitzar en el The Schakespeare Express, un tren que circula entre Birmingham i Stratford-upon-Avon, la localitat on va nèixer el conegut escriptor britànic. Aquest tren turístic el comercialitza Vintage Trains, una empresa privada amb personal assalariat i que explota diversos trens turístics arreu de la Gran Bretanya tant en línies privades com a la xarxa estatal i que mou uns 75.000 viatgers distribuïts en 90 trens.

Aquesta mateixa societat disposa de tallers de reparació propis, la Tyseley Work Shops a la localitat Tyseley. Aquesta empresa repara les seves locomotores de vapor i també la de les altres companyies, com les de la London Transport, locomotores que realitzen servei els caps de setmana en un tram del ferrocarril metropolità de Londres.