Cercar en aquest blog

9/09/2015

Bel: ‘Estem sofrint conseqüències tràgiques per la molt deficient gestió de l’Estat de les carreteres del Corredor Mediterrani’’


El cap de llista per la demarcació de Tarragona de Junts pel Sí, l'ebrenc Germà Bel, lamenta el nou accident mortal que s'ha produït aquest matí al tram de l'N-340 al terme del Perelló.  Aquest accident s'ha produït prop d'on dilluns també van perdre la vida tres persones i un altra va resultar ferida greu, fet que suposa que des de principis d'any siguin tretze les persones que han perdut la vida al tram ebrenc de l'N-340, el doble que l'any passat.

 

Bel ha manifestat que 'fa dècades que la gestió de les carreteres de l'Estat, AP-7, N-420 i N-340,  al corredor mediterrani és molt deficient.  Això ho paguem de  moltes maneres a les Terres de l'Ebre i d'altres llocs de la demarcació de Tarragona, també amb una deficient seguretat viària i més accidents i pèrdues humanes'. El candidat ha recordat les contínues demandes dels ajuntaments, partits, agents socials i econòmics del territori per aplicar alternatives que permetin alliberar de trànsit l'N-340. Segons Bel, 'patim un Estat que ens tracta com a súbdits i no com a ciutadans, que no escolta ni atén les urgències de la gent i el territori des de fa anys'.

 

El candidat s'ha mostrat indignat per la ineficiència de l'Administració i els diferents governs espanyols:  'al mes de maig d'aquest any, es va obrir la duplicació en autopista lliure entre Benavente i Zamora, província on va nàixer la ministra de Foment, i per la que circulen 7.000 vehicles al dia, el 14% dels quals són pesats. Mentrestant, per l'N-340 a les Terres de l'Ebre en transiten més  de 17.000 amb una proporció desmesurada de vehicles pesats, els quals representen el 39%. Queda clar, per tant, que les prioritats que s'han seguit no han tingut en compte les necessitats socials i econòmiques, i això provoca grans danys'.

 

Segons Bel, 'ara, el que és urgent és aplicar als trams no desdoblats de l'N-340 l'obligatorietat de desviament de camions a l'AP-7, per millorar la fluïdesa de trànsit i la seguretat viària a l'N‑340. L'AP-7 pot absorbir perfectament el trànsit pesat, i el cost de la mesura per a l'administració és zero, com ja va passar al nord de Catalunya: en el tram Massanet-Frontera de l'N-II, el trànsit de camions va baixar de 3.600 a 500 al dia amb l'aplicació d'aquesta mesura. Tanmateix, el Govern central s'oposa a aplicar-ho a l'N-340 per no indisposar-se amb associacions de transport per carretera. La pregunta a fer-se és: què és més important, la seguretat viària o els interessos privats?'.

 

El candidat ebrenc,  a més, ha afegit que 'de cara al futur, més endavant, els catalans haurem de prendre decisions sobre com organitzem el model de finançament d'autopistes a Catalunya, i quin tipus d'opcions prenem al venciment de les concessions actuals com, per exemple,  l'any  2019 amb l'AP-7 a les Terres de l'Ebre'. En aquest sentit, Bel ha recordat que 'mentre no tinguem  les eines d'un Estat per poder decidir on i com fer les infraestructures, es decidirà des de Madrid i, per tant, no podrem donar resposta a les necessitats urgents de la gent i el territori. Per això, l'altra solució que necessitem és tenir al més aviat possible un estat propi que ens permeti fer les polítiques apropiades'.