Cercar en aquest blog

10/22/2015

Aquest dissabte comença la campanya de dinamització de locals buits a setze municipis catalans


Cartell de la campanya
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat aquesta setmana la segona campanya conjunta de dinamització dels locals buits dels barris de municipis que formen part de la Xarxa de Barris amb Projectes, dins el Pla de barris que impulsa la Generalitat de Catalunya.  
 
La iniciativa es durà a terme als municipis de Balaguer,  Castelldefels, Cervera, el Vendrell, la Bisbal d'Empordà, l'Arboç, Mollerussa, Montornès del Vallès, Mont-roig del Camp,  Móra d'Ebre, Roda de Ter, Sant Pere de Torelló, Solsona, Tortosa, Viladecans i Vilanova del Camí. L'objectiu és obrir les portes de més de 120 locals tancats per tal que possibles nous comerciants els visitin i hi acabin instal·lant els seus negocis. La dinamització comercial del nucli antic és una actuació prioritària entre els municipis que impulsen plans de millora de barris.
 
"Aixequem les persianes"
 
L'acció que han emprès els ajuntaments, sota el lema "Aixequem les persianes", consisteix en obrir les portes de tots els locals buits adherits a la campanya el dissabte 24 d'octubre. En la major part dels casos es faran actuacions complementàries que inclouen rutes culturals, exposicions d'art i artesania, degustacions de vins, olis, formatges, etc.
 
En les campanyes dels anys 2013 i 2014  els municipis participants van impulsar les primeres jornades de portes obertes per poder visitar els locals buits que estan situats en punts estratègics de la ciutat i que podien ser una oportunitat atractiva per a emprenedors que volguéssin instaurar-hi els seus negocis. Els resultats d'aquestes campanyes han estat molt diversos, però del tot positius, segons valoren els mateixos ajuntaments, i han servit perquè alguns propietaris hagin arranjat els locals i s'hagi donat més visibilitat a zones i espais que havien quedat arraconats.
 
L'any 2007 es va crear la Xarxa de Barris amb Projectes per impulsar               l'intercanvi d'experiències entre els ajuntaments que desenvolupessin un pla de barris. L'any 2012 es va posar en marxa la subxarxa de locals buits per treballar en aquest camp  i fomentar-ne la reapertura. El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat aporta el suport necessari per unificar la imatge de la campanya i fer-ne la difusió.