La implantació de l'Impost sobre les estades turístiques a les Terres de l'Ebre ha permès recaptar un total d'1.323.578€, des del 4t. trimestre de 2012 quan s'inicià la seva implementació, amb un increment evolutiu positiu, com ha explicat el delegat del Govern a les Terres l'Ebre, Xavier Pallarès, en roda de premsa, juntament amb la directora territorial d'Empresa i Coneixement, Mercè Miralles.
En aquest sentit, Xavier Pallarès ha destacat l'important creixement d'aquest impost "sobretot aquest últim any, d'un 11% respecte el 2014, gràcies a la implicació dels agents turístics del territori, que ens han permès obtenir un retorn directe als ens locals de més de 134.000€ aquest 2015 – que és el 30% - per destinar-los a la promoció turística, i que se sumen a la inversió territorialitzada que també en fa la Generalitat del 70% restant"
Així entre els municipis que han rebut més aportació directa d'aquest impost a les Terres de l'Ebre han estat l'Ametlla de Mar; l'Ampolla i El Perelló de la comarca del Baix Ebre; La Ràpita, Amposta i Alcanar del Montsià; Arnes i Horta de St. Joan de la Terra Alta.Al mateix temps, amb el balanç de les dades de l'impost sobre estades turístiques també destaca el creixement exponencial del nombre d'habitatges d'ús turístic regularitzats des del 2013 quan s'implementà la normativa i que se situa, en aquests moments, en 2.300. Una xifra que situa en 26.000 el número de places d'allotjament turístic a les Terres de l'Ebre.
Aquest impost ha permès dur a terme tot un seguit d'actuacions de promoció turística a les Terres de l'Ebre, que s'han implementat a través del Pla de Foment Turístic del 2014, amb una inversió de 771.000€, dels quals 463.000€ els aportà el Departament d'Empresa i Coneixement, i 240.000€ el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. La directora territorial d'Empresa i Coneixement, Mercè Miralles, també ha presentat altres actuacions que s'implementen amb les aportacions d'aquest impost, com s'ha fet amb l'Oficina de Turisme de les Terres de l'Ebre; o els nous projectes en què s'està treballant com la promoció de les Terres de l'Ebre per aconseguir el segell de Destinació de Turisme Familiar, que "ens permetrà sumar una quarantena d'establiments al segell i poder certificar a finals d'aquest 2016 el Parc Natural dels Ports i el 2017 el Parc Natural del Delta". O bé la Taula de Turisme Rural; la campanya "Benvingut a pagès"; l'Enoturisme o cursos de formació per als professionals turístics, entre d'altres.