La dir. gral. de Comerç, Muntsa Vilalta, en la presentació de la sessió |
En la presentació, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, que ha obert aquesta primera sessió formativa, ha destacat la importància de l'aparadorisme per al petit comerç. "Els aparadors són les finestres dels nostres negocis i són essencials per a la venda" ha destacat Vilalta, que s'ha mostrat convençuda que aquestes jornades formatives "seran una magnífica oportunitat per intercanviar d'idees i d'experiències enriquidores".
Sota el títol "Posa en forma la teva botiga! Jornada Aparadorisme, experimenta amb els 5 sentits", aquests tallers ofereixen pautes per a que els comerços i petits emprenedors apliquin les darreres tendències per optimitzar l'aparadorisme en els seus negocis. El programa de la jornada repassa els principis bàsics en aparadorisme, introdueix a la percepció sensitiva, i explica mecanismes per captar l'atenció (color, composició, il·luminació, ambientació).
Així mateix, s'expliquen els passos a seguir en el muntatge d'un aparador i en la distribució de l'espai des de la idea a la seva materialització, introdueix al marxandatge visual (origen, evolució i definició), i s'aborda el producte i estratègia dins l'espai de venda.
La primera de les jornades gratuïtes, a càrrec de l'arterapeuta, docent i creativa a TAO projectes, Jackeline Jorba, ha tingut lloc aquest matí a la seu d'Artesania Catalunya (c/. Banys Nous, 11. Barcelona), amb l'assistència de prop d'una cinquantena de professionals, que han exhaurit les places disponibles. Al llarg del mes de novembre, se celebraran tallers a Tortosa (9 de novembre), Girona (14 de novembre), Manresa (21 de novembre), Lleida (23 de novembre), Tarragona (28 de novembre) i una segona sessió a Barcelona (30 de novembre).
Dins el programa "Comerç Futur", aquestes jornades s'emmarquen en la voluntat del govern català, a través de la Direcció General de Comerç, de professionalitzar i modernitzar el sector del comerç tradicional a Catalunya, amb la voluntat de fer-lo competitiu en un mercat cada cop més globalitzat, conscients de l'important paper del comerç urbà en el model comercial català.