El Museu del Ferrocarril a Móra la Nova té una nova peça a la seva col·lecció. Es tracta d'un vagó dels anomenats tremuja, amb una capacitat de 36 tones, que a la seva època havia servit per transportar carbó de la mina d'Andorra, a la província de Terol, a la central tèrmica tant d'Andorra com d'Escatron, a Saragossa. Aquesta cessió ha estat possible gràcies a la signatura d'un acord signat entre Endesa Generació i l'Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova. El vagó tremuja PTT 17 pertany a una sèrie inicial de 56 unitats. Les 20 primeres van ser construïdes a Holanda entre els anys 1950 i 1951, eren de bogis de dos eixos cadascun, set de les quals, a més de la frenada automàtica de buit, incorporaven fre de caragol amb la seva corresponent garita guardafrens. Més tard, la mateixa empresa dels països baixos que va subministrar les anteriors, va construir el 1953, un total de 30 tremuges més de les quals sis estaven equipades amb fre de cargol i garita guardafrens a més del fre automàtic de buit. També, aprofitant altres materials, es van construir als tallers d'Escatró sis tremuges de característiques semblants (sense garita guardafrens i dotades de bogis diamond).