Cercar en aquest blog

3/29/2024

L’Oficina de Consum de la Ribera d’Ebre va atendre 794 consultes el2023

El ple del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre va aprovar, el passat 19 de març, l'addenda per continuar assumint les competències de l'Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya, mantenint l'oficina comarcal amb seu al mateix Consell. D'aquesta manera, la població de la comarca disposa d'aquest servei al territori, a través d'una tècnica comarcal que atén les consultes i queixes de forma presencial i telefònica i també a través de la web i el correu electrònic. Al llarg de 2023, l'Oficina Comarcal de Consum va fer 794 actuacions, la majoria de les quals relacionades amb l'àmbit de les telecomunicacions i el sector energètic. Entre d'altres, es van interposar també reclamacions, queixes i denúncies en l'àmbit dels serveis financers, les assegurances, la venda i reparació de vehicles, la garantia dels béns de naturalesa duradora o els viatges combinats. En la majoria d'aquestes actuacions, la ciutadania es dirigeix a l'oficina demanant assessorament jurídic sobre un tema. Així, s'han atès 489 consultes, 5 queixes i 2 denúncies que han formulat tant empreses i establiments com persones consumidores de la Ribera d'Ebre.