Cercar en aquest blog

4/15/2008

La Generalitat impulsa els estudis per al desdoblament de l’Eix de l’Ebre entre Tortosa i Sant Carles de la Ràpita

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publica avui l’anunci pel qual el DPTOP licita la redacció dels estudis per al desdoblament de l’Eix de l’Ebre entre Tortosa i Sant Carles de la Ràpita. Aquesta actuació, inclosa en el Pla d’Infraestructures del Transport , abasta una longitud de 18,5 quilòmetres de les carreteres C-12 i N-340. Les obres permetran augmentar la capacitat de l’Eix de l’Ebre i millorar significativament les seves prestacions, amb una inversió estimada de 122,5 MEUR.

Per tal de millorar la mobilitat i potenciar les comunicacions entre el Mediterrani i la plana de Lleida, el Govern de la Generalitat ha inclòs el desdoblament de l’Eix de l’Ebre en el Pla d’Infraestructures del Transport. En aquest context, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha donat impuls als estudis per al desdoblament de la C-12 i de l’N-340 entre Tortosa i Sant Carles de la Ràpita. Avui, el DOGC publica l’anunci de licitació dels treballs de redacció de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental corresponents.

Els estudis analitzaran les diferents solucions constructives i de traçat del desdoblament de la C-12 entre Vinallop (terme municipal de Tortosa) i Amposta i de l’N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita. Aquesta actuació, que abasta un tram d’una longitud total de 18,5 quilòmetres, comportarà una inversió estimada d’uns 122,5 MEUR.

La nova via desdoblada

El desdoblament s’inicia a la futura variant de Tortosa (C-12), actuació de la qual s’ha iniciat recentment el procés d’informació pública, i l’inici de la variant de Sant Carles de la Ràpita (N-340). Actualment, l’N-340 ja està desdoblada en l’àmbit de la variant d’Amposta i fins al final del pont sobre l’Ebre.

Els estudis inclouen el desdoblament de l’N-340, carretera actualment de titularitat estatal, donada la previsió que passi a formar part de la xarxa de la Generalitat quan l’Estat construeixi l’autovia per l’interior.

L’actuació preveu la formació d’una carretera de quatre carrils per a la circulació, dos per sentit, de 3,5 metres d’amplada cadascun. Els dos sentits de la marxa estaran separats per una mitjana de 2 metres i comptaran amb vorals exteriors de 2,5 metres i vorals interiors d’1,5 metres d’amplada. Els enllaços previstos per tal de facilitar la connectivitat de la via s’efectuaran a diferent nivell. En aquest sentit, els estudis analitzaran l’enllaç de connexió amb la futura autovia de l’interior.

D’altra banda, cal destacar la formació de vials de servei bidireccionals a la zona del perímetre del polígon de Tosses d’Amposta i la disposició de camins agrícoles paral·lels al tronc de la carretera desdoblada per a permetre permetin la connexió dels accessos a les finques amb els enllaços de la nova autovia.

Es preveu que l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental que ara s’impulsen estiguin enllestits durant el primer semestre de l’any vinent, per tal de sotmetre’ls a continuació a informació pública.