Cercar en aquest blog

3/29/2008

L’ocupació hotelera a Terres de l’Ebre supera el 71% durant la Setmana Santa malgrat la meteorologia i el calendari adversos

L’ocupació hotelera a Terres de l’Ebre supera el 71% durant la Setmana Santa malgrat la meteorologia i el calendari adversos. Així ho ha explicat avui el director dels serveis territorials del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa a les Terres de l’Ebre, Josep Monclús, durant la presentació dels resultats d’ocupació turística durant la Setmana Santa a la demarcació. Segons Monclús, de mitjana, els hotels de Terres de l’Ebre han registrat durant les vacances Setmana Santa una ocupació 71,3%, només 1,5 punts menys que l’any passat.

Fins i tot, els dies festius, l’ocupació hotelera ha estat del 84,3%, dues dècimes més que al 2007, malgrat l’adversitat meteorològica i la promptitud de les vacances d’enguany. De la seva banda, els establiments de turisme rural de Terres de l’Ebre han assolit, els dies festius, una ocupació del 93,1%, dos punts i mig més que al 2007, tot i que de mitjana l’ocupació registrada en aquests establiments ha estat del 56,4%, quatre punts menys que l’any passat.

Els apartaments turístics a Terres de l’Ebre han assolit el 84,3% d’ocupació els dies festius. En el conjunt de la Setmana Santa, l’ocupació registrada als apartaments turístics de la marca s’ha situat en el 58,6%, 8 punts menys que al 2007, degut a la menor afluència registrada els dies feiners d’aquest període. Els càmpings de la marca han estat els més afectats per les pluges, amb un 41% d’ocupació.

Aquestes xifres són “globalment satisfactòries, no obstant cal continuar treballant per aconseguir que el turisme del territori augmenti el PIB que proporciona. Per això, cal augmentar també el nombre de places d’allotjament però, és molt important continuar apostant per un turisme no massificat i sostenible, que puguem fidelitzar per la qualitat que li oferim” – valorava Monclús.

En el conjunt de Catalunya, establiments de turisme rural s’han consolidat com el producte estrella, amb gairebé al 100% d’ocupació. L’ocupació als establiments de turisme rural de Catalunya durant aquest període ha augmentat 12,3 punts, respecte el 2007, dada que posa de manifest que el turisme rural es consolida com a producte estrella de la temporada a les 10 marques turístiques.


Anàlisi per tipus d’allotjament turístic


Hotels: Val d’Aran, millor marca turística amb un 83,9% d’ocupació mitjana

Els resultats hotelers d’enguany s’han de valorar tenint present la menor oferta de places, perquè alguns empresaris han optat per no avançar l’obertura, ja que la Setmana Santa s’ha iniciat encara en dates d’hivern (s’estima que han obert una el 70% dels establiments), a la vegada que la inestabilitat meteorològica dels últims dies ha dispersat l’ocupació, principalment en les zones de costa.

Els hotels catalans han registrat una ocupació mitjana del 64,1% (3,8 punts menys que l’any passat). L’ocupació entre els dos períodes ha oscil·lat entre el 54% de principis de Setmana i el 77,6% dels dies festius.




Pel conjunt de la Setmana Santa, les marques d’interior i muntanya junt amb la Costa Daurada han presentat índex d’ocupació superiors als de l’any passat. Els millors resultats d’ocupació s’han registrat a la Val d’Aran, Barcelona, a Costa Daurada i Terres de l’Ebre.

La Val d’Aran ha estat la marca amb major ocupació hotelera, tant pel conjunt de la Setmana Santa (83,9%), com pels dos períodes de segmentació (dilluns-dijous Sant: 75,7% i divendres Sant-dilluns de Pasqua: 94,8%).

Durant els dies festius (divendres Sant-dilluns de Pasqua), les marques de muntanya han registrat el major grau d’ocupació, afavorides per la temporada de neu d’enguany (Val d’Aran: 94,8% i Pirineus: 90,6%). Aquestes dues marques, juntament amb les Terres de Lleida han estat les més dinàmiques, respecte els resultats de l’any passat.


Establiments de turisme rural: Amb gairebé el 100% d’ocupació es consolida com a producte estrella a les 10 marques turístiques

Enguany, els allotjaments de turisme rural han estat el producte estrella durant tota la Setmana Santa i en alguns casos han fregat la plena ocupació.

El conjunt del període ha tingut una ocupació mitjana del 73,8%, 12,3 punts per sobre de la de l’any passat. Si bé, encara resulta més considerable l’increment del primer període de la Setmana (18,8 punts), amb un grau d’ocupació del 56,9%.

Durant els dies festius, els establiments de turisme rural han registrat una ocupació mitjana propera a la plena ocupació (96,2%).








Pel conjunt de la Setmana, les marques Catalunya Central, Pirineus, Costa del Garraf i Costa del Maresme han registrat el major grau d’ocupació, proper al 80%

Les marques Val d’Aran i Costa del Maresme han registrat els millors resultats interanuals del conjunt del període, amb creixements superiors als 30 punts, respecte l’any passat.

Durant els dies festius, les marques del litoral central (Costa del Garraf i Costa del Maresme), juntament amb la marca Costa Brava han registrat plena ocupació. Període en el qual, també resulta destacable l’increment d’ocupació de la marca Val d’Aran (21,2 punts).


Càmpings: Costa del Garraf, la millor ocupació al conjunt de la Setmana, amb prop del 65% de mitjana i el 80% els dies festius

Els càmpings catalans han tingut una ocupació mitjana del 34,7% inferior a l’any passat, com a conseqüència de les dates de celebració de les festes i la inestabilitat meteorològica. En particular, durant els dies festius, els càmpings han estat els establiments d’allotjament turístic amb resultats inferiors a l’any passat.

La marca Costa del Garraf ha registrat la millor ocupació del conjunt de la Setmana Santa (64,9%), esdevenint juntament amb la marca Catalunya Central, les úniques que han presentat valors creixents, respecte l’any passat. Durant els dies festius, les marques Costa del Garraf i Pirineus han registrat el major grau d’ocupació (80,2% i 76,4%, respectivament). En particular, destaca l’increment interanual en l’índex d’ocupació, que ha experimentat la marca Costa del Garraf (12,8 punts).




Apartaments turístics: Es constitueixen com un dels principals recursos d’allotjament, amb una ocupació mitjana del 64%, 15 punts més que al 2007

Aquesta Setmana Santa, els apartaments turístics han constituït un dels principals recursos d’allotjament, amb una ocupació mitjana del 64%, molt superior a la de l’any passat (14,9 punts).

Enguany, aquests establiments han assolit valors d’ocupació molt similars als dels hotels, que altres anys han presentat major demanda que els apartaments. Durant els dies festius, els apartaments han acusat més aquest creixement interanual de l’ocupació (17,7 punts), amb una ocupació mitjana del 77,6%.



Tant pel conjunt de la Setmana, com pels dos períodes de segmentació, els apartaments turístics s’han confirmat com el producte estrella de la marca Val d’Aran, gràcies a la bona temporada de neu.

Les marques Costa Brava i Costa Daurada han registrat els majors increments interanuals d’ocupació del conjunt de la Setmana (24,1 punts i 21,2 punts, respectivament). Durant els dies festius, les marques de muntanya i neu han registrat la major ocupació d’apartaments turístics de Catalunya (Val d’Aran: 94,8% i Pirineus: 90,6%).

Perspectives en mercats emissors emergents: el mercat rus

Pel que fa al comportament dels mercats emissors, per aquest estiu els principals turoperadors russos preveuen un increment de turistes del 40% de mitjana. Segons els propis turoperadors, el 2008 s’assolirà una xifra rècord de turisme rus, amb una estada mitjana d’11,7 dies i una despesa diària de 230 euros per turista.

Segons Natali Tours, es previst un augment del 30% del turisme rus pel 2008, amb una estada mitjana de 10 dies. El turoperador Neva comptabilitza un creixement del 20%, amb una esta mitjana de 10 dies. VKO preveu un increment de 25% del mercat i una estada mitjana de 10 dies. Pel que fa a TEZ TOUR contempla un 40% més de turistes russos, que realitzaran una estada de 13 dies.

Segons Terramar Tour, el creixement serà del 35%, amb una estada de 14 dies de mitjana. Rusiver preveu un augment del 25% amb 13 dies d’estada mitjana, mentre que el turoperador Ancodes comptabilitza un creixement del 50% amb una estada mitjana de 14 dies. Segons Vremia, l’augment serà del 30% i l’estada mitjana de 14 dies, mentre que pel turoperador Ascent Travel, el creixement previst és del 30,6%.