Turisme de Catalunya destina 146.000 euros addicionals a accions de promoció específiques a Terres de l’Ebre. A banda de les accions incloses en el Pla d’Accions i Actuacions 2008 de Turisme de Catalunya, el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta —acompanyat del director dels serveis territorials del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa a les Terres de l’Ebre, Josep Monclús, i del subdirector de Turisme de Catalunya, Patrick Torrent— ha presentat avui les accions complementàries que el consorci de promoció durà a terme durant aquest any per a la promoció específica de Terres de l’Ebre.
Entre les iniciatives presentades destaquen accions de promoció del producte Birdwatching adreçades al mercat britànic, campanyes de publicitat especials destinades als mercats català i estatal, accions de comercialització en gran format en el Buy Catalunya així com iniciatives promocionals concretes de Terres de l’Ebre en el marc de la celebració de l’Any d’Itàlia, adreçades al mercat italià. A més també s’impulsaran accions adreçades a fomentar el turisme fluvial i de pesca al riu Ebre. En aquest sentit es convidarà a la Federació Russa de Pesca a realitzar un viatge de familiarització per tal de donar a conèixer en el mercat rus aquesta activitat com a producte turístic de la zona.
1.- Accions específiques de promoció del producte Birdwatching
Turisme de Catalunya destinarà 15.000 euros a la posada en marxa al llarg del mes de setembre de 2008 un seguit d’accions destinades a la promoció d’aquest producte turístic de Terres de l’Ebre adreçat al mercat britànic. Concretament, està prevista l’organització d’un workshop específic de Birdwatching al que s’invitarà a operadors especialitzats i la realització a Terres de l’Ebre d’un dels Fam trip pels operadors participants en el workshop. També es contempla l’elaboració d’un pla de mitjans de suport a l’acció.
2.- Buy Catalunya: acció de suport a la comercialització de gran format
En el marc del Buy Catalunya —que se celebrarà del 2 al 6 de juny— Turisme de Catalunya vol potenciar el suport a la comercialització de gran format d’aquesta marca. Amb aquest objectiu destina 6.000 euros l’organització d’un fam trip específic de turisme actiu a Terres per Terres de l’Ebre, i 4 taules de treball en el workshop.
3.- Any d’Itàlia
Amb motiu de l’Any d’Itàlia, Turisme de Catalunya reforçarà la promoció de Terres de l’Ebre en el mercat italià durant el 2008. Aquesta tardor està prevista la participació de Terres de l’Ebre en el workshop organitzat per TTG Itàlia, centrat en productes de natura i que tindrà lloc en tres ciutats italianes amb operadors especialitzats. El cost de l’acció representa 6.000 euros
4.- Campanya de publicitat adreçada al mercat estatal
En els mesos de maig i juny, Turisme de Catalunya té prevista una campanya publicitària per donar a conèixer l’oferta turística per a l’estiu al mercat estatal. En aquest context, el consorci destina 60.000 euros addicionals per a la promoció de Terres de l’Ebre com la inclusió de continguts de Terres de l’Ebre en els diferents formats de la campanya (televisió, ràdio, premsa i internet) i la producció d’originals per a mitjans gràfics específics de Terres de l’Ebre.
5.- Campanya de publicitat adreçada al mercat interior
Durant la primavera i la tardor, Turisme de Catalunya durà a terme una campanya publicitària de l’oferta turística adreçada al mercat català. En el marc d’aquesta campanya, el consorci destina 12.000 euros a la promoció específica de Terres de l’Ebre ampliant la cobertura de Terres de l’Ebre en el pla de mitjans de les diferents onades la campanya i produint un nou original per cada temporada per a mitjans gràfics de la zona.
6.- Adquisició d’imatges de “l’Ebre des de l’Aire”
Turisme de Catalunya destina 15.000 euros a la compra d’imatges promocionals de la zona. Amb un cost addicional de 28.000 euros es compraran entre d’altres, dues hores d’imatges en brut de les filmacions pel programa de televisió “L’Ebre des de l’aire”, dos episodis dedicats al tram català del riu Ebre, un muntatge destacats a les zones de major riquesa ornitològica de Catalunya.
7.- Guia per Gaudir de Catalunya
En l’edició de 2009, Turisme de Catalunya inclourà en aquesta guia —que conté més de 300 propostes comercials per a conèixer Catalunya— una proposta central de Terres de l’Ebre, en espai destacat d’aquesta guia editada pel consorci en quatre idiomes adreçada al públic final i amb una tirada de 100.000 exemplars.
8.- Presència en la graella de mitjans de Turisme de Catalunya
A més, Turisme vol reforçar la promoció de Terres de l’Ebre, incloent continguts específics de la marca a les graelles de diferents mitjans de comunicació on té concertats espais promocionals. Destaquen la inclusió de continguts d’interès per Terres de l’Ebre en els programes de ràdio concertats pel consorci, la presència en pàgines editorials de mitjans especialitzats (com Editur, Hosteltur...), cessió d’espais concertats per Turisme de Catalunya per incloure continguts de Terres de l’Ebre en mitjans gràfics d’àmbit estatal o temàtic, i la cessió de dues pàgines per a la publicació d’un publireportatge al suplement de gran format de viatges 7 Leguas, del diari El Mundo.