Cercar en aquest blog

5/05/2008

El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa atorga el Premi Iniciativa Comercial a la pastisseria Valero, de Móra d’Ebre

El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha atorgat avui el Premi Iniciativa Comercial a la pastisseria Valero, de Móra d’Ebre, en la categoria de projectes d’innovació, expansió i millora de la competitivitat, desenvolupats per petites i mitjanes empreses individuals. Aquest establiment de Móra d’Ebre ha estat un dels 9 establiments comercials que han rebut el Premi Iniciativa Comercial 2007, que ha lliurat aquesta tarda el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, —acompanyat del secretari general del Departament, Enric Aloy, del secretari de Comerç i Turisme, Emili Valdero, i de la directora general de Comerç, Gemma Puig— en un acte celebrat a la Llotja de Mar.

La novena edició dels Premis a la Iniciativa Comercial reconeix la contribució de les empreses i entitats representatives del sector a la consolidació del comerç urbà de Catalunya. En aquest sentit, els guardons reconeixen l’esforç de les empreses que s’han destacat durant el 2007 per les seves tasques de millora en la gestió del sector de la distribució minorista, particularment del comerç urbà de proximitat.

També han estat guardonats amb aquesta distinció els ajuntaments de Sabadell i de Molins de Rei, la Mancomunitat La Plana, l’associació de comerciants de Creu Coberta, el Gremi de Venedors de Vehicles a Motor de Barcelona i província, la COFAC, la cadena de botigues de joguines DAMERIK i la perfumeria Facial.

En aquest acte també s’han lliurat els Premis al Comerç Centenari, que distingeixen la trajectòria de comerços catalans amb més d’un segle d’existència. Dos establiments de les Terres de l’Ebre — Llibreria Viladrich, de Tortosa; i Carns Lafont, d’Amposta— estan entre els 24 distingits enguany.

Entre els guardonats hi ha 24 establiments, majoritàriament pastisseries i forns de pa, cansaladeries i carnisseries, farmàcies i també sabateries, llibreries, joieries i perfumeries de 12 comarques d’arreu de la geografia catalana.

Premis a la Iniciativa Comercial 2007

En la categoria de projectes d’innovació, expansió i millora de la competitivitat, desenvolupats per petites i mitjanes empreses individuals, els guardons s’han concedit a les següents 3 empreses:

  • DAMERIK, S.L. (Campllong, Girona): Les botigues Eurekakids destaquen per la seva oferta de joguines educatives, de disseny i de qualitat. La localització dels establiments és un punt prioritari en el pla d’expansió de la marca situant les seves botigues en les primeres línies comercials. urbanes. També cal destacar la inversió en tecnologia tant per l’emmagatzematge, com en els punts de venda i per comercialitzar via web.

  • Perfumeries Facial SL (Barcelona): Empresa familiar que ha passat de ser una cadena de drogueries a una marca de perfumeries selectiva consolidada gràcies a un procés d’adaptació a les noves tendències del mercat. Han desenvolupat una important tasca de modernització dels punts de venda i de renovació de la imatge corporativa, i han orientat el seu negoci aprofundint en les relacions de proximitat amb el client i ampliant l’assortiment de productes de perfumeria i cosmètica.

  • Pastisseria Valero SCL (Móra d’Ebre, Ribera d’Ebre): Pastisseria familiar centenària situada a Móra d’Ebre amb una àmplia oferta de productes típics i artesans adaptats segons les èpoques de l’any i a les demandes dels seus clients. Destaca la seva col·laboració i participació activa en les diferents activitats esportives, didàctiques i culturals de la comarca.

En la categoria de projectes d’innovació, expansió i millora de la competitivitat, desenvolupats per agrupacions de petites i mitjanes empreses o per entitats de representació d’un sector comercial, els guardonats han estat:

  • COFAC (Parets del Vallès, Barcelona): És una Central de Compres i Serveis del sector de la ferreteria formada per 220 associats que representen a 271 establiments. El seu projecte destaca per la inversió en tecnologia tant en la web com en un centre logístic de manutenció i emmagatzematge automàtic controlat per radiofreqüència per donar al client final un tracte d’apropament professional i personalitzat.

  • Gremi de Venedors de Vehicles a Motor de Barcelona i província (Barcelona): Constitueix l’agrupament més representatiu dels comerciants dedicats a la venda de vehicles de la província de Barcelona. Té un total de 800 afiliats que representen més de 1.100 establiments comercials. Destaquen la seva inversió en la unificació dels programes informàtics i en un nou portal web amb una nova imatge corporativa que serveix com a eina de treball i de fidelització tant dels agremiats com dels usuaris finals.

Els Premis a la Iniciativa Comercial en la categoria de projectes de dinamització d’un col·lectiu territorial de comerciants, desenvolupats per entitats representatives del sector han estat concedits a les següents entitats:

  • Associació de Comerciants i Veïns de Creu Coberta (Barcelona): Les accions de dinamització comercial d’aquesta associació —que integra 170 establiments del barri d’Hostafranchs de Barcelona—, s’ han desenvolupat en l’àmbit de la promoció i comunicació de l’oferta comercial i de serveis, sempre amb una especial sensibilització envers el teixit social de la zona, així com la captació de la demanda estacional turística. Aquest premi vol reconèixer l’esforç i la tasca continuada desenvolupada per l’associació i vol encoratjar-los a continuar fomentant l’associacionisme comercial i la dinamització econòmica del barri, davant les noves transformacions i canvis urbanístics i comercials que esdevindran en el futur.
  • Mancomunitat Intermunicipal Voluntària de Serveis La Plana: (Catalunya Central) Constituïda al 2004, està integrada pels municipis de Tona, Taradell, Balenyà (Hostalets), Aiguafreda, Viladrau, Seva, Sant Martí de Centelles, El Brull, Santa Eulàlia de Riuprimer, Folgueroles, Malla i Muntanyola, juntament amb Santa Eugènia de Berga i Calldetenes, (que no pertanyen a la Mancomunitat). La Mancomunitat La Plana, que compta amb 333 establiments associats, ha dut a terme des de la seva creació tot un seguit d’accions de promoció i comunicació de l’oferta comercial i de serveis, accions de sensibilització ecològica, així com la senyalització de la seva oferta comercial. El projecte de la mancomunitat La Malla, posa valor a la dinamització en els petits municipi, i al servei als ciutadans, garantint nivells de satisfacció i de proveïment que ratllen l’excel·lència comercial.

En la categoria de projectes de remodelació de mercats municipals, desenvolupats per ajuntaments o altres tipus de corporacions locals es lliuren els guardons a les següents entitats:

  • Ajuntament de Sabadell (Vallès Occidental): La remodelació del Mercat de la Creu Alta de Sabadell representa una millora substancial en aquest equipament comercial que dóna servei a més 200.000 habitants del barri: amb una nova imatge de les seva estructura arquitectònica, nou logotip i una millora de serveis com l’aparcament. Amb 40 establiments associats, l’Associació de comerciants del Mercat, gestiona la dinamització comercial de l’equipament des de l’any 2001. Aquesta inversió, ha consolidat la capitalitat de la ciutat de Sabadell en l’àmbit dels mercats especialitzats de producte fresc.

· Ajuntament de Molins de Rei (Baix Llobregat): La remodelació del Mercat de Molins de Rei representa la consolidació d’un mercat de llarga tradició, i esdevé un equipament comercial cabdal alhora de garantir el proveïment de la població. El nou mercat incorpora millores substancials en la funcionalitat dels operadors, en el servei prestat al consumidor i en el increment de la notorietat i valor afegit amb iniciatives com l’Aula Gastronòmica. Amb un total de 29 establiments associats, l’associació de venedors del Mercat, constituïda el 1941, gestiona la marca pròpia del mercat i les tasques de dinamització comercial.

Reconeixement a 24 comerços amb més de cent anys d’antiguitat

El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha distingit també avui la trajectòria de 24 comerços de 12 comarques d’arreu de la geografia catalana que durant més d’un segle s’han dedicat sense interrupció a l’activitat comercial.