Ahir a la tarda va arribar, abans del previst, el transport especial que va portar des de Granada un pont giratori que s’ha d’instal·lar a l’estació de Móra la Nova. Els alumnes-treballdors del Taller d’Ocupació Elements Ferroviaris, gestionat per l’Organisme Autònom Desenvolupament Local de la Diputació de Tarragona, van col·laborar amb les tasques de descàrrega d’aquest material.En una segona fase arribarà la resta de components del pont i un cop estigui enllestit el fossar, es procedirà a la instal·lació d’aquest mecanisme. A Móra ha d’arribar un segon transport amb altres elements com els motors, la cabina de comandament, unes baranes i les rodes que permeten els girs. Un cop finalitzades totes aquestes labors l’estació recuperarà una maquinaria que fa 25 anys que havia perdut.
Aquest pont giratori va ser construït a Santander a la Fàbrica Astilleros cap al 1922 i va entrar en servei a la localitat andalusa de Puente Genil i el 1980 es muntat a Granada on dona servei a trens Talgo. Ara aquest pont es trobava en fase de desballestament i la Fundació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari Industrial el va adquirir per instal·lar-lo a l’estació de Móra la Nova.
El Taller d’Ocupació Elements Ferroviaris es farà càrrec de recuperar l’antic fossar on abans hi ha haver un pont similar. S’ha de treure la runa i formigonar la base per poder posar en servei aquest mecanisme que s’utilitza per canviar locomotores de via. També s’instal·laran les vies per poder desviar els trens cap al pont i introduir-los a unes naus que la Fundació preveu edificar en un futur per restaurar antics vagons de tren. Els treballs del alumnes treballadors de l’OADL continuaran durant tot l’any fent diverses millores a la zona de l‘estació.