L’acte, que va tenir lloc a la Cambra del Comerç de Tortosa, va servir per explicar el sistema de funcionament intern de la central de reserves, disponible des del passat dia 8 de maig al nou portal www.terresdelebre.travel. Aquesta eina s’ha endegat com a resposta a l’estudi del perfil de la demanda de les Terres de l’Ebre, realitzat el passat any 2007, que demostra que un 20% dels turistes reserva directament les seves vacances per Internet, un 5% més en relació al període anterior.
Per aquest motiu, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona va establir un concurs públic per determinar l’empresa que ha de gestionar la nova central de reserves online, per tal d’oferir una nova eina de comercialització a les empreses turístiques ebrenques.
L’empresa guanyadora, Hotelopia, pertany al grup turístic TUI, un dels principals operadors turístics a nivell internacional, que opera en 180 països i dóna servei a més de 30 milions de clients. D’aquesta manera, a través de la central de reserves gestionada per Hotelopia, es poden reservar directament els allotjaments, i arribar a més de 1.000 agències majoristes i 10.000 minoristes, així com a més de 150 webs dedicades a la comercialització directa al públic final d’arreu del món.