Cercar en aquest blog

6/18/2009

El Ministeri de Foment reprèn es obres de la cruïlla de l’Àngol a Alcanar

      Les obres de millora a la intersecció de la carretera TP-3318 amb la N-340 que consisteixen principalment en la conversió en enllaç per tal d'eliminar els perillosos girs vials a l'esquerra es reprenen avui.  Com ben bé saben, es tracta d'una obra molt reivindicada que millora la seguretat vial d'aquest tram de la N-340 al seu pas per les Terres de l'Ebre.    

      El Ministeri de Foment va adjudicar l'obra a l'empresa Mag-3 Enginyeria 
      i Construcció, S.A. el 18 d'octubre de 2006 amb un pressupost d'adjudicació de 2,29 milions d'euros. Si li sumem les expropiacions, la inversió total fou en un principi de 2.463.059,87 *. Després es va fer necessaris modificats que van augmentar el pressupost fins als 3.227.150,36
      €. Com també saben, la primer empresa contractada va patir dificultats econòmiques i no continuà amb l'obra. El Ministeri de Foment ha cercat durant aquest temps una nova empresa fins encomanar els treballs a Emcofa. A partir d'aquest moments, seran necessaris sis mesos d'obra.

       
      Els treballs projectats tenen com a finalitat la construcció d'un enllaç a diferent nivell a la intersecció de la carretera TP-3318 amb la N-340, que elimina els dos girs a l'esquerra existents (Alcanar-N-340 i N-340-Alcanar), i millora el traçat de la N-340 en aquest tram. El projecte també contempla dues rotondes que faciliten els diferents moviments d'entrada i sortida a la N-340.
       

      Les característiques principals de l'actuació són:

       
      La rotonda del costat de la muntanya canalitza els moviments d'entrada i sortida a la N-340 cap a i des de la carretera que condueix a Alcanar (TP-3318). La rotonda del costat del mar permet l'enllaç amb l'anomenat camí de les Forques que condueix cap a Les Cases d'Alcanar. El vial que es projecta per sota de la N-340 
      permet l'enllaç entre les dues rotondes amb tots els seus possibles 
      moviments.

       
      A més, es millora del traçat de la N-340 amb un ràdio en planta de 500 m i la secció de la variant es compon de carrils de 3,50 m i voreres de 2,50 m.

       
      A les zones on es projecta l'ampliació de la plataforma s'estendrà una capa de 4 cm de reforç i regularització per a la plataforma existent. També es millora l'actual camí que discorre paral·lel a la Riera dels Forques, el qual es converteix en bidireccional, amb dos carrils de 2,50 m i voreres de 0,50 m, des de la rotonda fins a enllaçar amb l'actual traçat del camí.
       

      Pel que fa a les obres de fàbrica, es preveu una estructura de passada inferior que enllaça la carretera TP-3318 (Alcanar) amb el camí de les Forques (Les Cases d'Alcanar), més murs de contenció per contenir les terres del terraplè de la N-340 sobre el ramal i altres estructures que reforcen l'encarrilament de la riera i el drenatge longitudinal, entre altres.