El senador ha recordat que "el grup Entesa Catalana de Progrés el formen tres partits, però la negociació s'ha fet sobre les esmenes pròpies de cadascú, i per tant, Esquerra ha aconseguit sobre les seves esmenes inversions importants". Ara bé, l'Entesa en conjunt ha aconseguit més inversió per la demarcació, com l'eliminació de la contaminació química de l'embassament de Flix, la millora de la línia de tren Reus–Móra la Nova–Casp i l'actuació en zones costaneres del Delta. En total, a través de la negociació dels PGE, l'Entesa en el seu conjunt obté una inversió extra de 9.800.000 € per la demarcació.
Aquests diners s'afegiran als que ja havia obtingut Esquerra en la negociació dels PGE al Congrés, quan va augmentar en 5.500.000 € la inversió prevista inicial per a la demarcació, i quan va elevar fins als 10.000.000 € una partida per a la reindustrialització de les Terres de l'Ebre.
La setmana passada us vam informar de l'acord sobre les esmenes d'Esquerra però, respecte a aquell acord, ahir dimarts va haver dos canvis. El Ple del Senat va aprovar una esmena més d'ERC als Pressupostos per valor de 800.000 € per fer l'estudi informatiu de la connexió i accessos de la Sénia i Alcanar amb l'A-7 i l'AP-7. "És una petició necessària i demanada per Esquerra des de fa anys als pressupostos de l'Estat". El segon canvi respecte a l'acord anunciat la setmana passada és que, "al final, la inversió aprovada per la rehabilitació pel pont de la N-340 entre Amposta i l'Aldea serà d'1.000.000 € (i no pas 2), que és la quantitat que Esquerra havia demanat en la seva esmena".
Les altres inversions obtingudes per Esquerra per les Terres de l'Ebre durant la negociació al Senat, al marge de les esmentades abans, són els 400.000 € per fer l'estudi de millora de l'accés de les Cases d'Alcanar amb l'N-340 i els 2.000.000 € per millorar les estacions d'Ulldecona, Tortosa, Móra la Nova, l'Ametlla de Mar, Flix i Riba-roja. Les inversions per al Camp de Tarragona es concentren en obres de millora i accessibilitat de diverses estacions de tren: 300.000 € per millorar l'accessibilitat i eliminar les barreres arquitectòniques de l'estació de Tarragona, i 1.000.000 € per refer el tancat de la línia fèrria en el tram urbà entre Calafell i Cunit i per obrir nous passos subterranis entre les dues estacions. Esquerra també ha aconseguit una partida de 100.000 € perquè Adif implanti un sistema d'avís de megafonia a totes les estacions de l'Estat quan un tren passi sense aturar-s'hi, una mesura proposada per Pere Muñoz i aprovada el juny passat.
Recordatori: els 5.600.000 € extra d'inversió obtinguts per Esquerra al Senat:
1.000.00 per executar el projecte de remodelació del pont al riu Ebre N-340 a Amposta 800.000 per fer l'estudi informatiu de nous accessos a la Seína i Alcanar amb A-7 i AP-7
400.000 per fer l'estudi informatiu de millora de l'accés de les Cases d'Alcanar (Alcanar) amb la N-340
2.000.000 per la millora i remodelació de les estacions de tren d'Ulldecona, Tortosa, Móra la Nova, L'Ametlla de Mar, Flix i Riba-roja
1.000.000 per la tanca del tram urbà de la línia de tren a Calafell i Cunit i construcció de passos subterranis entre ambdós nuclis
300.000 per a obres d'accessibilitat a l'estació de tren de Tarragona
100.000 per la implantació d'un sistema d'avís per megafonia per al pas de trens sense aturada prevista
Recordatori: els 5.500.000 € extra d'inversió que Esquerra va obtenir al Congrés: 500.000 per al Mercat Municipal Minorista de Tarragona
500.000 per la construcció del Teatre Auditori de Constantí
400.000 per la restauració de la muralla de Montblanc
2.000.000 per al projecte de reindustrialització, diversificació i revitalització econòmica de les Terres de l'Ebre
1.100.000 per al projecte de reindustrialització, diversificació i revitalització econòmica del sector del moble de la Sènia
500.000 per a l'Observatori de l'Ebre de Roquetes
500.000 per l'estació de l'Aldea-Amposta-Tortosa, per a remodelació i milora de l'estació, accessos i aparcament